Hilarische paniek bij de woordvoering
Transavia seks
De service heeft er niet onder geleden.
Gelezen: Telegraaf 11 oktober 2016
Een 46-jarige vrouwelijke purser van Transavia zou het onder werktijd regelmatig hebben aangelegd met collega’s, tot in de cockpit, maar vooral op reis in verre landen. Tot zover ‘business as usual’.
Maar de bedrogen echtgenoot – thuis met vier kinderen – kwam erachter omdat dame lief een dagboek voor hem bijhield op de pc. Hij stuurt betrokken Transavia-medewerkers intimiderende mail en dreigt met verdere openbaarmaking. Dus: kort geding van de dame in kwestie om te voorkomen dat de man de escapades tot in detail openbaar maakt.
De Haagse rechter behandelt de zaak op 24 oktober achter gesloten deuren. De reputatie van de purser, die van de piloten en van Transavia staat op het spel.
Kom er maar in afdeling communicatie van Transavia:
‘Wij hebben kennis genomen van deze signalen. Die nemen wij uiterst serieus. Uit intern onderzoek blijkt dat de veiligheid van passagiers geen gevaar heeft gelopen.’
Fraai, dan over de wraakacties: ‘Collega’s beschouwen die als ongewenst en onbetamelijk en ze schaden onze belangen. Voor ons onacceptabel.’
Transavia wil er verder het zwijgen toe doen: ‘Omdat het verspreiden van privéinformatie die betrokkenen ernstig in verlegenheid brengt, ongepast is. Belangrijk uitgangspunt van ons personeelsbeleid is dat we zorg dragen voor onze medewerkers.’
De feiten ongepast? Nee, het verspreiden van de feiten…
Peter Olsthoorn | 11-10-16 12:49
Reacties
vanhetgoor | 14/12/16 om 10:57
Ik stel mij zo voor dat het vliegend personeel vroeger op lange vluchten moest overnachten in een hotel. Ze mochten echt niet overnachten in het vakantiehuis van de Heer Plesmann! En dat om de kosten te sparen alle stewardesses samen een kamer hadden en ook de beide piloten samen ook een kamer hadden. Dit is niet zo gezellig, dit moet al heel snel veranderd zijn in een piloot met een stewardess en omdat er meer stewardesses zijn dan piloten werd dit bij toerbeurt gedaan. Later toen er ook nog mannelijke stewards kwamen werd het alleen maar erger. In sommige vliegtuigen is zelfs ergens bij de staart een speciale slaapkamer voor het personeel, dus als tijdens de vlucht een van de piloten naar achteren loopt dan komt er daarna even wat turbulentie. Waar dacht men anders dat die ongecontroleerde vliegbewegingen vandaan kwamen?