Reclame Code Commissie 

Zorgspotjes Volksgezondheid

De reclame over de veranderingen in de zorg is ongenuanceerd, want ze verschaft een te rooskleurig beeld van de nieuwe regels en decentralisatie.

Gelezen: FNV-bericht, Volkskrant

Dat heeft de Reclame Code Commissie geoordeeld na een klacht van vakbond FNV. Het ministerie van Volksgezondheid gaat in beroep tegen de uitspraak.

Het ministerie van Volksgezondheid lanceerde eind 2014 een internet-, radio- en televisiecampagne om voor te lichten over de veranderingen per 1 januari 2015 door de decentralisatie in de zorg.
De Commissie: “De commercials schaden het vertrouwen dat de burger moet kunnen hebben op de juistheid en volledigheid van denkbeelden die de overheid verspreidt.” Ze verzoekt het ministerie niet meer op deze manier reclame te maken.

De FNV eist dat de reclamefilmpjes van de campagnewebsite Dezorgverandertmee.nl worden gehaald. Dat is dom van de FNV. Zo kun je niet meer zien hoe de overheid jokt. Ze gaat bovendien in beroep dus de spotjes blijven staan.

Reageer op dit artikel:

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.

Omgangsvormen