Unilever weer in de bocht 

Cup-a-Soup Extra Tomaat-Mozzarella

Cup a soupWat een heerlijke fantasie heeft het voedselconcern toch. Het toonbeeld van de wetenschap dat marketing een veredelde vorm van liegen is.

Gelezen: Volkskrant 1 augustus 2014

“Souperieure flauwekul uit Mexicaanse tomaten”, zo staat er boven een vilein stukje van Loethe Olthuis.

De inhoud: poeder waar je met heet water een kopje smaakwater van brouwt. Of nee, de nieuwe Cup-a-Soup variëteiten onder de namen Extra en Souperieur bevatten ‘100% duurzaam geteelde tomaten’.

Superieure flauwekul, maar voor haar rubriek neemt de schrijver die serieus. En ‘betrapt’ Unilever op een dubbele leugen. Zoals de vaste lezers van deze website die hebben leren kennen: op een eerste leugen volgt vrijwel altijd te tweede tot het liegen in het kwadraat is.

Maar wacht even: hadden we echt niets beters te doen dan ons druk te maken of het rode poeder in een zakje om water op smaak te brengen van ‘duurzame producten’ is gemaakt?

Op het pakje staat ‘Romige Tomaat’. Romige tomaat? Prachtig toch? Leve Unilever!

Reageer op dit artikel:

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.

Omgangsvormen