Reclame Code Commissie
Trukendoos van reiswebsites en webwinkels
Klacht tegen Booking.com gegrond, maar ook andere websites maken zich er schuldig aan. Is dat zo erg?
Gelezen: Oordeel Reclame Code Commissie, Volkskrant 26 april 2014
De manieren om de urgentie bij websitebezoekers op te jagen
1 Schaarste: er zijn nog maar een paar kamers, tickets of artikelen in de aanbieding beschikbaar, of nog maar eentje.
2 Wedijveren: Nog zoveel personen zijn dit hotel of artikel aan het bekijken
3 Sociale bewijskracht: zo veel mogelijk positieve beoordelingen
4 Urgentie: net nog gereserveerd of gekocht door anderen
Maar ja, is het niet gewoon verleiding, waar marketing voor bedoeld is? Is de doorsnee reclame een weergave van de realiteit?
Peter Olsthoorn | 29-04-14 05:57
Reacties
René | 30/05/14 om 21:35
Immer laffe Consumentenbond ‘ziet het probleem’ maar doet hoegenaamd niets …
Hier zou een Neli Kroes zich nou eens op moeten storten …