Reclame Code Commissie 

Trukendoos van reiswebsites en webwinkels

Klacht tegen Booking.com gegrond, maar ook andere websites maken zich er schuldig aan. Is dat zo erg?

Gelezen: Oordeel Reclame Code Commissie, Volkskrant 26 april 2014

De manieren om de urgentie bij websitebezoekers op te jagen

1 Schaarste: er zijn nog maar een paar kamers, tickets of artikelen in de aanbieding beschikbaar, of nog maar eentje.

2 Wedijveren: Nog zoveel personen zijn dit hotel of artikel aan het bekijken

3 Sociale bewijskracht: zo veel mogelijk positieve beoordelingen

4 Urgentie: net nog gereserveerd of gekocht door anderen
Maar ja, is het niet gewoon verleiding, waar marketing voor bedoeld is? Is de doorsnee reclame een weergave van de realiteit?

  • Reacties

  • René | 30/05/14 om 21:35

    Immer laffe Consumentenbond ‘ziet het probleem’ maar doet hoegenaamd niets …

    Hier zou een Neli Kroes zich nou eens op moeten storten …

Reageer op dit artikel:

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.

Omgangsvormen