Wijzigingen doorgevoerd in anticipatie op veranderende wensen van klanten 

Achmea versnelt aanpassingen in klantgerichtheid

Zeist, 4 december 2013 – Achmea, de grootste verzekeraar van Nederland met een coöperatieve identiteit, versnelt de aanpassingen aan haar organisatie om de klantgerichtheid verder te verhogen, de kosten voor klanten te verlagen en te investeren in de online dienstverlening.

Met de aanpassingen wordt ingespeeld op de aanhoudend en snel veranderende wensen van onze klanten. De veranderingen zullen naar verwachting leiden tot een geleidelijke reductie van circa 4.000 arbeidsplaatsen in de komende drie jaar.

De aanpassingen zijn een vervolg op eerder doorgevoerde verbeteringen. In combinatie met al bestaande plannen, leiden de veranderingen ertoe dat wij kunnen blijven investeren in nieuwe oplossingen voor onze klanten, de klanttevredenheid hoog kunnen houden en ook op de lange termijn financieel gezond blijven.

Willem van Duin, voorzitter van de Raad van Bestuur van Achmea: “De aanpassingen vormen een nieuwe episode in de geschiedenis van onze groep. Onze acht miljoen klanten doen steeds meer online en willen zo ook hun verzekeringen regelen. Daarom versnellen we onze aanpassingen en investeren we meer in onze klantgerichtheid en online klantbediening.

Zo blijven wij ook in de toekomst wie wij zijn: een coöperatieve verzekeraar met ijzersterke merken die op een moderne manier in contact staan met hun klanten.”

Achmea is een gezond bedrijf en verandert de organisatie vanuit eigen kracht bewust nu. De komende drie jaar vormt de groep zich om tot een meer klantgedreven en slagvaardige organisatie. Er zal meer worden geïnvesteerd in de online dienstverlening aan klanten, bijvoorbeeld via social media.

De veranderingen in de maatschappij gaan steeds sneller en zetten druk op bestaande werkwijzen. Onder meer door het verhogen van onze commerciële slagkracht willen we komen tot een duurzaam en verantwoord rendement.

Verdere standaardisatie en complexiteitsreductie van onze processen moeten gaan zorgen voor een meer concurrerend kostenniveau.

Deze aanpassingen hebben gevolgen voor onze medewerkers. De verwachting is dat er de komende drie jaar geleidelijk circa 4.000 arbeidsplaatsen zullen worden gereduceerd van de in totaal circa 19.000 in Nederland en daarbuiten. Dat betekent dat we er niet aan ontkomen om gedwongen afscheid te moeten gaan nemen van medewerkers.

Willem van Duin: “Als coöperatieve verzekeraar gaat Achmea met de grootste zorgvuldigheid om met de belangen van alle betrokkenen en dus uiteraard ook met die van onze medewerkers. De medezeggenschap en vakorganisaties zijn volledig geïnformeerd.”

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Media Investors
Stefan Kloet Bastiaan Postma
06 – 12 22 36 57 06 – 13 11 75 81
stefan.kloet@achmea.nl bastiaan.postma@achmea.com

Achmea is het coöperatieve moederbedrijf van de sterkste verzekeringsmerken van Nederland, waaronder Centraal Beheer

Achmea, Interpolis, Zilveren Kruis Achmea, Avèro Achmea, FBTO en Agis. Achmea heeft een coöperatieve achtergrond waarbij de belangen van klanten, partners, medewerkers en aandeelhouders in balans zijn. Klanten van Achmea legden in 2012 circa 20,4 miljard euro aan premiegelden in ter dekking van hun zorgkosten, schades, pensioenen en levensverzekeringen.

  • Reacties

  • Lia van Engelen | 10/12/13 om 13:24

    Wat een zeldzaam staaltje om de hete brij heen draaien is dit ‘persbericht’ van Achmea. Er worden gewoon 4.000 medewerkers uitgegooid om kosten te besparen; bijna een kwart van het hele personeelsbestand staat straks op straat! Maar Stefan Kloet en Bastiaan Postma willen dat met alle liefde voor hun baas bagatelliseren als ‘aanpassingen die een vervolg zijn op eerder doorgevoerde verbeteringen’. Ze zijn zeker bang om zelf ook hun baan kwijt te raken als ze zich niet genoeg ‘aanpassen’?

Reageer op dit artikel:

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.

Omgangsvormen