Weer dat gedoe met ‘groene stroom’
Nuon misleidde klanten
Heffing Natuurstroom niet geïnvesteerd conform belofte.
Gelezen Het Financieele Dagblad
Onderzoeksjournalist Siem Eikelenboom ging na of Nuon de toeslag op de stroomprijs bedoeld voor investering in extra nieuwe duurzame energieprojecten ook voor dat doel heeft besteed.
Nee hoor, niet gedaan. Nuon heeft dus de afgelopen tien jaar 200.000 klanten en honderden grote bedrijven onjuist voorgelicht over Natuurstroom.
Beetje dom zijn deze consumenten en ondernemers wel: waarom betaald je voor iets wat volstrekt oncontroleerbaar is? Bij een bedrijf dat je niet direct kunt betrappen op grote betrouwbaarheid?
In eerste instantie liegen natuurlijk, maar Eikelenboom had de feiten op een rij. Nu heeft Nuon erkend dat klanten ‘niet voldoende zijn geïnformeerd’ en klanten die tussen 1996 en 2002 een contract hebben gesloten ‘actief benaderen’.
“In 2002 waren ruim 217.000 huishoudens en bijna 500 bedrijven Natuurstroom-klant. De laatste jaren is het totaal aantal klanten teruggelopen tot 130.000. Uit voorzichtige berekeningen van deze krant blijkt dat als klanten hun teveel betaalde geld gaan terugvorderen dit Nuon tussen de € 70 mln en € 100 mln kan kosten.”
Nuon maakte al eerder entree op Leugens.nl.
Peter Olsthoorn | 28-08-13 06:34
Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.
Omgangsvormen