De bedenker van: 

Even Apeldoorn bellen

Niet bedacht door de vader van Rolf Muntz.

Gelezen: Fonk

Christian Oerlemans lucht zijn hart:

“Afgelopen jaar overleed Aad Muntz, tot zijn pensionering reclamecoördinator bij Centraal Beheer. Zijn zoon Rolf Muntz heeft zijn vader daarbij op een gelogen voetstuk geplaatst: Aad Muntz als bedenker van ‘Even Apeldoorn bellen’.

Het concept ‘Even Apeldoorn bellen’ – het langst lopende reclameconcept in Nederland – werd in 1986 ontwikkeld door Christian Oerlemans, creatief directeur van reclamebureau Geudeker/Oerlemans, kortweg GO genoemd (later GO/RSCG). Samen met art director Fons Bruijs.


Onder directie van jhr Geert Boreel werd Geudeker/Oerlemans aangesteld als het reclamebureau [van Centraal Beheer] en Aad Muntz – voormalig boekhouder – werd reclamechef bij het verzekeringsbedrijf.

Aad Muntz was dus ‘opdrachtgever’ in 1986, toen de campagne ‘Even Apeldoorn bellen’ van start ging met billboards waarop merkwaardige ongelukken (waar gebeurd) waren afgebeeld. Aardige bijkomstigheid: André van Duin pikte het thema op en gebruikte het in zijn tv-show. Binnen twee jaar hoorde Centraal Beheer bij de top drie bekende verzekeringsmaatschappijen.

…Aad Muntz heeft nimmer iets bedacht of gemaakt. Hij was een sympathieke man en geloofde in het nut van reclame. Als opdrachtgever/klant heeft hij het concept ‘Even Apeldoorn bellen’ gekoesterd en begeleid. Dat was zijn verdienste en zo mag hij ook wel herinnerd worden. Echter niet als bedenker. Die leugen heeft zijn illustere zoon de wereld in gestuurd.”

Reageer op dit artikel:

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.

Omgangsvormen