Verhuisbericht
Vals, maar PostNL en politie doen net of het slachtoffer zijn ellende uit de duim zuigt.
Criminelen geven bij PostNL op valse adreswijzigingen op waarna ze het adres misbruiken voor bestellingen op naam van het slachtoffer. Uit de ingezonden brief op ‘GeenStijl’:
“Al gauw bleek dat iemand mijn identiteit en de gegevens van mijn bedrijfje [Zomaar een] BV gebruikte om op kinderlijk eenvoudige wijze allerlei producten maar met name telefoons te bestellen bij partijen als T-Mobile, Telfort en een groot aantal andere bedrijven. De meeste van deze bedrijven controleren nagenoeg niets van de bestellingen die voornamelijk via internet worden gedaan.
Kinderlijk eenvoudige controles als het kijken of het opgegeven email adres wel bestaat en of de tenaamstelling van het gebruikte rekeningnummer wel overeen komt met de naam van het bedrijf dat de bestelling heeft geplaatst worden niet uitgevoerd. Zonder meer wordt voor duizenden euro’s aan producten uitgeleverd. Ergens werden deze producten dan onderschept door criminelen. In de gevallen dat dat niet lukte, werden de producten bij mij thuis geleverd.
Uiteraard heb ik hier aangifte van gedaan en heb ik steeds gezorgd dat alles weer terug werd gestuurd. De laatste maand was het gelukkig weer rustig.
Vorige week echter vond ik het wel heel rustig worden. Ik ontving geen enkele post meer. Navraag bij PostNL leerde me dat dezelfde crimineel op naam van mijn BV een klantnummer had aangemaakt en vervolgens een zakelijke doorstuurdienst had afgesloten. Alle zakelijke post, maar ook mijn privé post, dat van mijn vrouw en van mijn zoon werd doorgestuurd naar een postbus waarvan ik tot de dag van vandaag nog geen adres heb gekregen.”
PostNL bevestigt dat de brief op GeenStijl klopt en noemt het ’vreselijk naar wat er gebeurd i
Peter Olsthoorn | 19-06-12 11:57
Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.
Omgangsvormen