Lancome zalfreclame een al te grote leugen 

Fotojokken met L’Oreal

Cosmeticafabrikant moet Britse advertentiecampagne met Julia Roberts staken omdat de foto’s van de 43-jarige te veel waren bewerkt.

Gelezen: Uitspraak Britse reclamecodecommissie (ASA).

De ASA verklaarde een klacht van het liberale parlementslid Jo Swinson over een tijdschrift-campagne van Lancôme gegrond. Het betrof een dubbele pagina reclame voor een antirimpelcrème.

Het gezicht van Roberts, gefotografeerd door modefotograaf Mario Testino, was te veel gefotojokt volgens de ASA:

Contractueel is het niet mogelijk om de onbewerkte foto’s te tonen, zoals de ASA had geëist.

De veroordeling werd ook geholpen door de bewering van L’Oreal in de reclame dat de werking van het smeersel wordt bereikt na tien jaar onderzoek. Niet dus…

  • Reacties

  • Drs. Bakker | 28/07/11 om 15:15

    Ach, de armen die in de schijnwereld van reclame trappen, je wordt mooier, geliefder, gezonder, maar bovenal veel gelukkiger. Vooral dat laatste is wat er wordt gecommuniceerd zoals de kerk dat eeuwen heeft gedaan door toch vooral in hun artikelen te geloven. Uiteindelijk werd je door hen letterlijk genaaid, door de reclamemaffia slechts in de portemonnee. Consumeer je te pletter om uiteindelijk door te krijgen dat je er slechts ongelukkiger van bent geworden. Maar dan is het laat en ben je dit keer niet door een god, maar door die andere, de bank geknecht. Het is niet toevallig dat het aantal depressieven procentueel in de rijke landen hoger ligt dan in de arme. Hebzucht hebben wij welvaart genoemd en wat is daar mis mee? Nou, dat dit ook gewoon reclame is om toch vooral te blijven consumeren om die welvaart in stand te houden. Dat klinkt beter dan hebzucht continueren. Mooi eufemisme voor het ongebreideld leegvreten van alles waarmee we zoveel langer hadden kunnen doen. Enfin, dit ei gelegd hebbende, vanavond maar weer eens naar de Japanner, heerlijk die sushi tonijn, krijg daar geen genoeg van..

    Hoe zou het toch in deze rechtstaat met onze waxinelichthoudergooier gaan?

Reageer op dit artikel:

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.

Omgangsvormen