Ramon Beuk heeft er de buik van vol
TV-koken voor Unilever en Campina
Braakneigingen bij de keukentoneelstukjes voor de centen.
Gelezen: NRC Handelsblad, 9 juli 2011
Uit een heerlijk interview van Joël Broekaert en Ringel Goslinga met Ramon Beuk over de leugens die hij voor commerciële tv over zich uitstortte alvorens met plezier voor de NCRV te werken:
“Born2Cook kan ik echt niet meer kijken, dat was allemaal zo in scène gezet…Mensen moeten zich van de commerciële tv-bazen vaak anders gedragen… Dan moeten ze op de buis een bepaalde houding aannemen en heb je opeens drie hele andere jongens. Poppenkast. Dat wordt hen opgelegd.
“Koffietijd werd gesponsord door Unilever. Daar moest ik letterlijk zeggen ‘veel mensen vinden het moeilijk om vis te bereiden, maar ik laat zien hoe makkelijk het is’, terwijl ik viscuisine van Iglo de oven in schoof….
“Born2Cook had vier sponsoren: Whirlpool, Philips, Bruynzeel en Campina. Enige eis was dat ik elke week iets met een zuivelproduct zou doen. Zo begint het. Een paar weken later moest ik toch nog meer de roomlijn van Campina onder de aandacht brengen.
Daar stond ik weer: ‘Veel mensen denken ten onrechte dat zuivel ongezond is, maar zuivel is juist goed voor je.’ En ondertussen gooide ik een heel pak room leeg in een pan.
„Of ik even een boek wilde vasthouden. Dan moest ik zeggen dat ik blij was dat er zulke goede boeken over vlees waren. Dat was een verschrikkelijk boek van het Productschap Vlees en nog lelijk gefotografeerd ook. Dat heb ik dus echt niet gedaan. Daar is de breuk met Born2Cook begonnen.”
Ramon kan nog een leven lang genieten van zijn klim naar de top op Born2cook.nl
Peter Olsthoorn | 10-07-11 10:40
Reacties
Drs. Bakker | 10/07/11 om 18:31
Braakneigingen krijg ik bij al die promotie om toch vooral zuinig met energie te zijn. Dankzij de privatisering van wat nooit geprivatiseerd had mogen worden, betekent dat alleen verhoging van prijs namelijk. Goed voor het milieu, is slecht voor de portemonnee en dat laatste heeft nu eenmaal grootste prioriteit.