Wakker Dier wint reclamezaak van AH
Geen ‘weidemelk’ Albert Heijn
Winkelketen moet verpakkingen of inkoop aanpassen.
Gelezen: Volkskrant, Wakker Dier
Albert Heijn misleidt kopers met de duiding ”˜van Hollandse weide’ op de melkpakken van het huismerk. Dat heeft de Reclame Codecommissie bepaald op een klacht van een biologische boerin.
In 2006 had de stichting Wakker Dier zich ook al beklaagd over de duiding ‘weidemelk’ van AH, maar dat was nog onder de vorige reclamecode. Nu is die strenger.
In Nederland komen steeds meer koeien nooit meer buiten. In Flevoland, waar de klacht vandaan kwam, naar schatting van Wakker Dier al meer dan de helft en landelijk meer dan 300.000 koeien. In de biologische landbouw moeten de koeien ook buiten lopen in de zomer.
Peter Olsthoorn | 08-08-10 07:18
Reacties
Henk | 09/08/10 om 09:27
Koeien in de wei betekent meer kosten. 3x raden wie die kosten mogen betalen…
Ik pleit daarom voor ALLE koeien op stal, en ALLE kippen in de legbatterij!
Jan | 10/08/10 om 18:54
Koeien buiten zijn idd meer kosten Ben ik het mee eens.
Maar wie ziet nou niet liever een koe (kip) Buiten met een goed leven rond lopen (dwarelen) Ik heb al mijn vee overdag buiten lopen en savonds in de stal zo kan ik smorgen weer beginnen met melken en zie de koeien weer vrolijk het weiland in zien rennen..
Je kunt het zien als produckten of als dieren.
Waarbij de hoeveelheid ook nog eens te maken heeft..
1 Binnen, Meer verdiensten voor de boer
2 Buiten, meer werk minder verdiensten
Ik kies voor 1 Want weet uit behoorlijk wat jaren ervaring dat 2 Nog gigantisch veel werk is laat de mensen 1 maar eens proberen dan gaan ze wel voor de 2e optie
Jan | 10/08/10 om 18:56
voor de 1ste optie bedoel ik
eva | 11/09/10 om 13:36
Misleidende en onjuiste reclames moeten gewoon verboden worden.
Wiebe | 11/10/10 om 11:25
@Henk: Natuurlijk, lang leve het dierenleed. Ons heilige geld gaat altijd voor!