Geen aansporing om te handelen met
Ik zeg: “Doen!”
Maurice de Hond presenteert louter onderzoek in de energiereclame, beweert hij.
Gelezen: NRC Handelsblad 6 juni 2009, nrcnext 16 juni 2009
NRC: “Nu maakt u reclame voor een nieuw energiebedrijf. Lopen daar niet dingen door elkaar?
Maurice de Hond: “Nee, ik zeg nergens in die campagne dat mensen moeten overstappen naar de Nederlandse Energie Maatschappij. Ik heb in mijn onderzoek vastgesteld dat veel mensen te veel betalen voor hun energie. Ik roep ze op mijn onderzoek te lezen en goed prijzen te verkennen.”
En daar bent u voor betaald.
Maurice de Hond: “Natuurlijk word ik daar voor betaald. Voor het onderzoek en voor de bijdrage aan de campagne. Zoals TNS/Nipo betaald wordt voor het onderzoek dat ze onlangs voor een nieuw wasmiddel van Arial hebben gedaan. Wat ik doe in die reclame vloeit voort uit mijn werk als onderzoeker.”
Filosoof Rob Wijnberg maakt gehakt van de bewering van Maurice de Hond “ik zeg nergens in die campagne dat mensen moeten overstappen naar de Nederlandse Energie Maatschappij”:
“De reclame eindigt daarom met Maurice die zegt: ”žBekijk mijn onderzoek en vergelijk zelf op nederlandenergie.nl, óf bel gratis 0800-4664. Ik zeg: doen!” Goh, van wie zou dat nummer zijn? Toch niet van de klantenservice van de NEM, waar mensen zich uitsluitend kunnen aanmelden als nieuwe klant?”
Peter Olsthoorn | 28-06-09 12:29
Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.
Omgangsvormen