KPN en dochter Xs4all met tegenstrijdige berichten
Ook liegen na KPN-storing?
Is er wel eens één telecomaanbieder eerlijk geweest over storingen? Meldt u dat dan even.
Om 13.00 uur gisteren een persbericht 2008-032 van KPN:
“Storing KPN netwerk voorbij
De storing die zich sinds dinsdagochtend voordeed in het centrale transportnetwerk van KPN is verholpen. Op de knooppunten van het netwerk die niet goed functioneerden, is nieuwe software geí¯nstalleerd. Het telecommunicatieverkeer is daarmee weer op gang gebracht.”
KPN-dochter Xs4all in een persbericht om 17.15 uur:
“Inmiddels zijn de problemen met Business DSL opgelost. Daarnaast kan de helft van de getroffen Xs4all Only klanten weer online. Het kan nodig zijn dat u uw modem uit en aan moet zetten om de verbinding opnieuw tot stand te brengen.
KPN technici zijn nu bezig om ook de andere helft van de XS4ALL Only klanten weer van internet te voorzien.”
Maar om 23.00 uur datzelfde Xs4all:
“In tegenstelling tot eerdere berichten is de storing nog niet verholpen. Momenteel is 2/3e van de Xs4all Only klanten niet online. KPN werkt de nacht door om deze problemen het hoofd te bieden.”
Volgens Xs4all is er niet gejokt: de storing is hardnekkig en keert in steeds andere variaties terug.
Peter Olsthoorn | 15-05-08 07:46
Reacties
ww | 15/05/08 om 20:03
Wat is nu de leugen?
Men constateert zelf dat men het verkeerd had ingeschat en geeft het ook toe.
Wat is nu de leugen hier?
Even voor de journalisten hier, een storing is niet iets wat zwart of wit is, meestal is ie grijs.
mrm | 16/05/08 om 09:15
Men geeft toch in het laatste persbericht toe dat er een inschattingsfout is gemaakt: er is volgens mij geen sprake van een leugen.
Dennis | 20/05/08 om 18:40
Ik werk zelf als engineer in de IT.
Storingen zijn niet in te schatten.