Het levert wel tijdwinst en geld op 

‘Toetst u uw 10-cijferige telefoonnummer in’

KPN suggereert klantherkenning, maar het werkt meestal voor geen meter.


KPN maakte vorige week haar entree op leugens.nl: gejok bij levering van internetbellen.

Vervolgens heb je dan vaak de helpdesk nodig omdat de spullen niet naar behoren werken. Steeds weer wordt dan gevraagd: ‘toetst u uw 10-cijferig telefoonnummer in’. KPN – en vaak ook andere telecombedrijven – suggereert dat de telefoniste daarmee de klant zal herkennen.

Heb je de dame (heer) eindelijk aan de lijn, en luidt de eerste vraag steevast: mag ik uw postcode en huisnummer?

Is het telefoonnummer dan niet doorgekomen?

“Nee hoor.”

Bij wat doorvragen erkenden verschillende medewerkers dat dit meestal niet werkt. Maar het levert KPN tijdwinst op, en ook direct geld; een nummer van Digitenne kost bijvoorbeeld 45 cent/minuut (op de verpakking staat 10 cent; “dat is de oude prijs meneer”).

Het regelen van een monteur voor internetplusbellen verliep zojuist over vier verschillende schijven. Steeds weer: mag ik uw postcode-huisnummer? Niet alleen is de suggestie dat klantherkenning werkt onjuist, de systemen zijn ook nit zodanig opgezet dat één doorgeven van postcode-huisnummer volstaat. Dat laatste is geen leugen, alleen lastig.

Reageer op dit artikel:

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.

Omgangsvormen