De leugenfabriek van KPN en andere providers 

‘Binnen tien werkdagen alles in huis’

Kostenvoordeel van overstappen met internet en bellen vloeit weg naar mobiel bellen in de tussenperiode zonder aansluiting.


Eigen ervaring van de afgelopen maanden: health pharmacy online tot drie keer toe voor een kennis een abonnement besteld bij Het Net van KPN. Steeds weer de verzekering: binnen tien werkdagen heeft u het in huis. Wat gebeurde er in werkelijkheid:
1. Na twee dagen een brief met bevestiging met zelfs als een gebruikersnaam en wachtwoord. Na vier weken echter een brief dat de aansluiting niet gerealiseerd kan worden. De nummer overdracht van Wanadoo was niet mogelijk;

2. Zelfde laken een pak: een bevestiging van KPN binnen een peer dagen. Nu na drie weken een brief dat het toch niet lukken gaat. Met de leugen van KPN dat ze ook telefonisch dat probeerden te bespreken;

3. Wanadoo geeft steeds netjes antwoord en verzekert wederom dat het nummer is ‘klaargezet’ voor KPN om over te nemen. Wanadoo geeft de details van de codering om dat aan KPN te vertellen. Want KPN vertikt het om dat onderling met Wanadoo te regelen. Duurt nog eens 5 weken na bestelling Gevolg: 6 weken zonder verbinding en alleen mobiel kunnen bellen.

We waren niet de enigen. De Consumentenbond meldt dat een derde van de personen die overstappen naar een andere aanbieder van internet en telefonie problemen ervaart. Uit een enquete onder tienduizend klanten van internet/telefonie: 2.000 van hen waren in de afgelopen twee jaar overgestapt. De bond vroeg vervolgens nog 1.044 personen naar hun ervaring:

  • 36 procent heeft problemen ervaren;
  • 31 procent had langer dan een dag geen internet en telefonie;
  • 17 procent van de overstappers langer dan een week niet;
  • 25 procent kreeg nog facturen/afschrijvingen van de oude aanbieder.

Bijna de helft van de overstappers denkt dat aanbieders van internet en telefonie het overstappen expres moeilijk maken. Dat sorteert in elk geval effect: bijna de helft zal niet zomaar weer overstappen.

Pas recent zijn afspraken gemaakt voor een ”˜overstapservice’. Die is er nog niet. De bond heeft een beter idee: verplichte schadevergoeding bij problemen.

Reageer op dit artikel:

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.

Omgangsvormen