Betaalde zendtijd alsmaar belangrijker
De infomercial
Hillary doet vraag en antwoord op domme blondjes-kanaal.
Gelezen: Slate
Na de winst in Californií«, zojuist gemeld, zit Hillary Clinton op rozen in de voorverkiezing van de Democratische kandidaat voor het presidentschap.
Hoe doet ze dat toch? Met onder meer geprepareerde vragen tijdens bijeenkomsten. Maar je kunt ook zelf zendtijd kopen en vullen, buiten de reclameblokken om. Met wat tegenwoordig heet ‘informercials’: gekochte zendtijd waarin in dit geval een kandidate zich van haar beste kant laat zien. Maar kijkers weten niets van betaling.
Ze koos daarvoor Hallmark Channel, van het concern Hallmark dat wij kennen van de wenskaarten. De ingehuurde interviewster was Carole Simpson van ABC News. Die verwoordde de vragen die ‘uit de hele VS’ binnenkwamen. Van kijkers. Of niet?
Nee, alleen ‘vette’ en ‘sappige’ vragen kwam aan bod. Over onderwerpen die Clinton tot de hare heeft gemaakt. En waar ze verrukt over was: They were all great questions: “What a great question! I thank you for it.” “What a great, great question!” “Well, that’s a great way to parse the question.”
De recensent vond alleen het eind grappig: midden in een zin viel letterlijk het doek voor Hillary. Om onderbroken te worden door de beginzin van het volgende programma: “”I never believed in angels and fairy tales”¦”
Peter Olsthoorn | 06-02-08 08:32
Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.
Omgangsvormen