Prijsverschil met concurrenten niet betaald
BCC blijft misleiden
En moet nu openbaar op de blaren zitten.
Gelezen: Uitspraak Reclame Code Commissie
“Bij BCC houden we de prijzen van de concurrentie scherp in de gaten, zodat we u altijd de laagste prijs kunnen bieden. En, mocht het een keer niet lukken dan betalen we u het verschil plus 25 procent terug.”
Niet dus. BCC weigerde aan klanten het prijsverschil plus nog eens 25 procent extra te betalen. Want het ging niet om ‘vergelijkbare aanbieders’. Immers, de lagere prijzen stonden op internet. Dan telt het niet. Vond BCC.
Dan moet je zoiets maar niet beloven. Zonder enige voorwaarden. Want als je het niet nakomt, is het een leugen. Vindt de Reclame Code Commissie.
BCC heeft dit al een paar keer vernomen van de reclamewaakhond. Maar ging door met de loze belofte. Dus nu wordt de zaak openbaargemaakt.
Peter Olsthoorn | 30-01-08 07:31
Reacties
Klukkluk | 31/01/08 om 18:44
Da’s toch algemeen bekend? BCC doet het overigens wel als een internetwinkel ook een echte fysieke winkel heeft. Dan krijg je het artikel voor die prijs, maar om die 25% moet je dan wel flink zeuren (bij voorkeur heel hard op een drukke zaterdagmiddag).
jantien | 05/02/08 om 19:08
BCC houdt zich op meer gebieden niet aan de normale
bedrijfsvoering
Ze beloven veel totdat ze je centen binnen hebben. Heb je daarna een defect aan produkt, nou, berg je dan maar. Alle regels, waaronder consumentenrecht, worden hier met voeten getreden.
Wees wijs, zoek een andere winkel