Reisbedrijf moet buigen voor onthullend rapport
TUI, daar zit je goed!
Dreigementen houden de waarheid over ArkeFly niet tegen.
Directeur Steven van der Heijden van TUI, de grootste reisorganisatie van Nederland, in december 2007 tegen Luchtvaartnieuws.nl:
“EUclaim moet eens stoppen met al die beschuldigingen. Als meneer Noorderhaven zo doorgaat klagen we hem aan wegens smaad.”
Het ging om Hendrik Noorderhaven. Hij is directeur van EUclaim. Zo reageerde TUI op feitelijke beschuldigingen over beroerde service bij vliegdochter ArkeFly. Die slaagde erin om een vlucht uit de Dominicaanse Republiek met 78 uur vertraging te laten landen: een record vertraging voor niet-neergestorte toestellen. En passagiers ondertussen aan het lijntje houden met heel en half gejokkebrok.
TUI probeerde zo lang mogelijk een rapport van EUclaim over de vertragingen in december 2007 tegen te houden. Er klopt niets van, loog TUI. Inmiddels staat het rapport met een persbericht online. Samenvattend:
- In december 2007 was bij aankomst 75 procent van de toestellen te laat, bij vertrek ruim 30 procent;
- Gemiddelde vertraging bij aankomst bijna acht uur, bij vertrek ruim zes uur;
- Waar op Schiphol in 2007 maatschappijen gemiddeld 71 procent op tijd vertrokken en 81 procent op tijd aankwamen, was dit bij ArkeFly minder dan 40 procent.
Ter illustratie: “In de periode van 9 december tot 4 januari werd een absoluut dieptepunt bereikt. Het opzeggen van het vertrouwen van 16 passagiers op vlucht OR343 op 20 december was een voorval hetgeen EUclaim niet eerder heeft waargenomen. Nadat het vliegtuig na 13 uur vertraging eindelijk van de gate wegging hebben 16 passagiers geí«ist dat ze van boord mochten met als gevolg dat ze hun vakantie opgaven. Angst voor hun veiligheid en een totaal gebrek aan communicatie lagen hier aan ten grondslag.”
Lees het hele rapport om te besluiten of u nog met ArkeFly op pad wil. En dat proces wegens smaad”¦
Peter Olsthoorn | 21-01-08 09:19
Reacties
henk willemsen | 24/12/09 om 19:42
Ben met arke naar mexico geweest,in cuba tussenlanding ruim ’n uur moeten wachtten mochten niet van boord.
Eten belabbert,koud in vliegtuig..
hoeft voor ons niet meer.
Ook lekte het vliegtuig brandstof