Industrie verspreidt leugens, vindt de lobbyclub 

De groene auto

GreenpeaceBeurs in een groene strik deugt niet, vindt Greenpeace.

Gelezen: Belga

De Autosalon in Brussel is voor Belgen wat de AutoRAI is voor Nederlandse liefhebbers: een heerlijk dagje vergapen aan voertuigen. Zitten ze dan te wachten op gezever over het milieu?

Denk het niet. Maar ‘het Salon’ is ook public relations. En daarvoor is bedacht dat dit ‘de Groene Salon’ is. Met reclame voor milieuwmaatregelen. Het voor wat in Belgií« heet e-positief rijden; hier bekend als het nieuwe rijden.

En wat gebeurt er als overdreven p.r. de overhand krijgt? Een tegenreactie. Leugens, leugens en nog eens leugens, dat groene etiketje. Vindt Greenpeace Belgií«. Groene auto’s bestaan niet en de industrie doet net alsof ze maatregelen treft. En werkt strengere regelgeving tegen.

Greenpeace kwam de opening van ‘het Salon’ vanmorgen verstoren met actievoerders. Die hingen een enorm spandoek met de afbeelding van sprookjesfiguur Pinocchio in een formule 1-outfit op.

Maar de natuur, toch de bondgenoot van Greenpeace, werkte niet helemaal mee. Het spandoek waaide alle kanten op. Dan maar gekozen voor een parkeergarage.

De actie was afgelopen nadat alle actievoerders werden aangehouden.

Reageer op dit artikel:

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.

Omgangsvormen