Verlies creditcardnummers simpelweg verzwegen
Hou je klanten voor de gek, Tel Sell
Nu rechtzaak om ontvreemding betaaldata van 31.000 klanten in mei.
Gelezen: De Telegraaf
De eerste tv-zender die op slinkse poogt om Leugens.nl te verleiden om een plekje in te ruimen: Tel Sell, ook wel TelSell genoemd.
“Tel Sell kan haar klanten de beste kwaliteit en service garanderen, omdat Tel Sell alle activiteiten in eigen beheer heeft”, vertelt TelSell.
Maar van Tel Sell zijn in mei data van 31.000 creditcards uit het computersysteem gekopieerd: gegevens van 15.000 kaarthouders van Visa Card en 16.000 van MasterCard.
Met deze gegevens kunnen criminelen afboekingen laten doen. Zien kaarteigenaren dit, dan kunnen ze reclameren en geld terug krijgen. Maar Tel Sell verzweeg de diefstal voor haar klanten, zegt De Telegraaf.
Toch komt het nu naar buiten: Tel Sell begon een rechtszaak tegen een creditcardorganisatie die de schade van de diefstal op Tel Sell verhaalt.
“Het is niet onze verantwoordelijkheid om te waarschuwen”, zegt de advocaat van Tel Sell tegen De Telegraaf. De onderneming zelf zegt niks.
Wie verhaal wil halen moet 0900 – 9392 draaien. En dan 35 cent per minuut betalen. Klanten die de directie van Tel Sell willen spreken, en/of goedkoper willen bellen, kunnen ook 036 – 535 83 55 van het Tel Sell hoofdkantoor in Almere.
Tel Sell heeft overigens ook een Mastercard onder eigen merk.
Peter Olsthoorn | 27-11-07 08:52
Reacties
Kor Groen | 03/01/08 om 20:00
Mijn dochter wacht al een half jaar op het terug storten van € 150 voor een produkt wat ze heeft besteld maar wat ze binnen 1 dag heeft geannuleerd. Maar toch is het bedrag na 3 dagen van haar rekening afgeschreven. Na minstens 10 bellen en allerlei smoezen gehoord te hebben is het nog steeds niet terug (oplichting of diefstal?). We laten het er niet bij zitten. Wat een bende daar!!!
ria craens | 10/01/08 om 08:13
Hallo.
Ook ik wacht nog op een bestelling.
Heb hen hierover 3x een mail gestuurd.
Ik ben bang dat ik mijn geld ook kwijt ben!
Wat gaan jullie hieraan doen? Je zegt wij laten het er niet bij zitten.Elke tip is welkom gr.Ria
Anneke | 18/10/10 om 11:53
Ik weet nu hoe ze geld verdienen bij TelSell; ze schrijven geld van je rekening en terwijl jij denkt dat ze de bestelde spullen nu wel snel zullen sturen hebben zij dat geld vast maar op hun rekening staan en beuren daar de rente van. Het bestelde artikel laat vervolgens maar op zich wachten…Dat ik niet op zulke ideí«n kom om makkelijk geld te verdienen )-:
Ruud van der Schoor | 12/09/11 om 16:58
Beste,
Ik heb een tweetal maanden een artikel besteld..En het verkeerde geleverd gezien. Na een telefonisch onderhoud met de klantenservice werd mij medegedeeld dat het artikel niet meer voorradig was en het voorbeeld niet correspondeerde met het artikelnummer..Deze fout was in het verleden wel meer gemaakt…werd gezegd. Ach, kan gebeuren melde ik..Maar kan het retour sturen, geen probleem. Na twee maanden heb ik het bedrag retour gekregen..met alle kosten ervan af heb ik de van firma Tel Sell 15.00 euro retour gekregen..Het artikel was bij elkaar 28,00 euro…Ik heb contact opgenomen met de service afdeling..a 0,35 euro cent per minuut..Kreeg ik de mededeling…Ja, meneer daar gaan nog adm..kosten vanaf…Ik kom gewoon door hun fout..13,00 euro tekort..Nu gaat het mij niet om die 13,00 euro…maar om het principe….En de afhandeling van de medewekers van Tel Sell……criminele organisatie…..
margien | 15/12/13 om 17:38
Heb voor een tijdje terug, wat besteld, zou daar een rekening van krijgen. Inderdaad rekening gekregen, bedrag was me te veel. Heb erover gebeld of ik het mocht annuleren. Was geen probleem!!! Kon de rekening als niet verzonden/betaald de prullenbak in doen. Prima service toch??? Groetjes van Margien.