Creatieve onderneming 

Pretium Telecom

Bedrijf heeft eigen opvattingen over waarheid en leugen.

Gezien: Tros Radar.

Recent nog een paginagrote advertentie in de kranten om te vertellen dat het bedrijf oude mensen niet in de maling neemt bij het verkopen van abonnementen: Pretium.

En dan nu een vernietigende uitzending van Tros Radar over telefonische verkoop: “De werkwijze van Pretium wekt veel verontwaardiging en irritatie bij consumenten, omdat na afloop van het gesprek vaak helemaal niet duidelijk is dat er een abonnement is verkocht”¦

Veelgehoorde klacht is dat mensen dachten dat ze KPN aan de lijn hadden en zich dus niet bewust waren van het feit dat ze overstapten naar een andere provider.

Radar drong met een verborgen camera door tot het hart van het belcentrum dat werkt voor telecomaanbieder Pretium. Na een tweedaagse cursus kwam Radar er met de verborgen camera achter hoe sluw Pretium te werk gaat. Het gaat vaak om 20 seconden van het gesprek waarin de klant bevestigt een abonnement te wensen. Dat komt vast te liggen in de ‘voice logs’, het bewijs van het aangaan van het contract.

De baas in de uitzending, Hans Nyks (foto): “Naar onze mening is dit een incident.” Beloningen zoals MP3-spelers voor goed scorende medewerkers? “Niet waar.”

Telecomtoezichthouder Opta reageerde met een bericht over leugens van Pretium:

De medewerker van Pretium wekt de indruk dat Pretium Telecom met goedkeuring of in opdracht van de Opta belt. Dit is een leugen volgens Opta. Ze controleert niets van de werkzaamheden van Pretium, krijgt de ‘voice logs’ niet en stuurt die niet naar KPN.

Overheidsclub ConsuWijzer gaat hierover. Ze krijgt veel klachten over telefonische verkoop.

  • Reacties

  • snoopy | 05/10/08 om 11:01

    Ook weer zo’n bedrijf dat snel geld wil verdienen.Beste mensen zeg gewoon overal NEE op, doe ik ook altijd en blijf bij degenen waar U bij bent.GOEDKOOP IS NOG ALTIJD DUURKOOP.Maar goed dat er programma’s zijn die dit aan het licht brengen.

  • digigirlirene | 03/12/08 om 17:12

    Ik adviseer iedereen een klacht in te dienen bij de Consumentenautoriteit.

    Zij bieden een luisterend oor en geven goed advies…

    Het goede overwint het van het kwade, let op mijn woorden…

Reageer op dit artikel:

*

*

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.

Omgangsvormen