Hoofdredacteur had niet het flauwste vermoeden 

EénVandaagbedroog en loog

Kijkers bedrogen met staatspropaganda. En beschuldiging ontkend.

Gelezen:

EénVandaag zond op 21 juli en 4 augustus 2007 onderwerpen uit die betaald zijn uit het Europafonds van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Officieel wil dit fonds ‘Nederlandse doelgroepen op maat te informeren en te betrekken bij de discussie over de Europese Unie’. Maar het is propaganda.

Het ging om uitzendingen over het nut van de Europese Unie. Daar is uit het fonds twee ton voor gestort op rekening van productiebedrijf World Report Media. Het ministerie had niet zo veel mogen subsidií«ren. En EénVandaag had het moeten melden.

Bekend is dat deze club voornamelijk in het gesubsidieerde domein actief is. Volgens verslaggever Frank in ’t Veld van World Report Media was het actualiteitenprogramma volledig op de hoogte.

Maar EénVandaag-baas Jan Kriek, voorheen chef van Netwerk voor de EO, wast de handen in onschuld. Hij wist niks van de subsidie en had niet het flauwste vermoeden. Ook niet bij het prijsje van 10.000 euro dat hij betaalde. “Wij zijn te goeder trouw geweest”¦”

Hartelijk welkom op Leugens.nl…

Reageer op dit artikel:

*

*

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.

Omgangsvormen