Hollanders welkome klantjes
Hoe lang nog Groupon?
Club miljarden waard met uitzuigen bedrijven en spammen van klanten. De Britten zijn het al zat.
Gelezen: Uitspraak ASA
De Britse Advertising Standards Authority is fel op bedrog met reclame. Groupon is er vaste klant. De Britten weten raad met de kortingboer die in korte tijd 13 miljard dollar aan waarde opbouwde met een bedenkelijk product. Korting jagende Hollandertjes. Ze hebben toch geen benul en al helemaal geen moraal.
Na een onophoudelijke stroom overtredingen van de Britse Reclame Code door MyCityDeal Ltd / Groupon verwijst de Advertising Standards Authority klachten over het bedrijf nu naar de Office of Fair Trading (OFT). Het gaat om de volgende soorten klachten:
* Oneerlijke acties waarbij de voorwaarden niet duidelijk zijn
* Niet aantonen dat aanbiedingen beschikbaar zijn;
* Overdrijving van de geclaimde besparingen
De ASA gaat hiertoe over gezien ‘ernstige zorgen over zijn vermogen om zich te houden aan de Reclame Code.’ Met andere woorden: Groupon veegt het beschimmelde achterwerk af met de uitspraken van de ASA.
Peter Olsthoorn | 08-01-12 07:21
Reacties
marco | 09/10/12 om 19:11
Bon cadeau gekregen voor afhaalrestaurant. Dus gebeld maar afhalen was niet mogelijk met deze bon dus daar gaan eten. Ok kan me nog wat bij voorstellen i.v.m. klanten trekken. Bon was 51 euro waard dus daar kan je best lekker voor eten denk je dan. Eenmaal de menukaart voor ons kregen we nog wat extra voorwaarden te horen v.w.b. de bestelling wat inhield dat we dus ruim bij moesten gaan bestellen want dit waren de kleinere goedkopere gerechten. De 51 euro ging dus bij lange na niet op we kwamen amper op 30 euro en voelden ons dus opgelicht. We zijn opgestapt en lekker thuis gaan eten.
Tevreden klant | 15/01/13 om 16:27
Mogen er ook positieve dingen gezegd worden want ik baal. Ik heb alleen maar positieve ervaringen. Met restaurants: zo wie zo.Produkten-dagjes uit. En als een restaurant moet sluiten krijg ik geld terug. Helaas moet je soms snel met iets zijn om te reserveren anders kan je in de problemen komen. En sommige bedrijven zullen eronder uit ineens willen met de deal.
Produkten ook geen problemen gehad. Dagjes uit idem dito.
Volgens mij doet groupon zijn best en kunnen overal rotte appels zitten.
En zij zijn ook afhankelijk van het bedrijf waar ze mee in zee gaan dat ze zich aan de regels houden en goede produkten verkopen. Daar wel eens aan gedacht??
En dat artikel klopt ook niets van want de bedrijven weten wat voor deal ze aangaan. En dat het goedkoper moet dat is nu juist de deal. Restaurants hebben inderdaad vaak de helft van de prijs voor 2 personen. Maar als ze slecht lopen hebben ze nog iets, beter dan geen omzet en reclame. Bevalt het de klant dan kunnen ze meer klanten verwachten of dat ze terug komen. Zeg niet dat er niet dingen mis kunnen gaan.
Tevreden klant | 15/01/13 om 16:34
Inderdaad geld terug in credits. Maar ik heb al veel deals gehad en weinig problemen. Overal kunnen dingen misgaan.
Dat het restaurant ineens stopt kan problemen opleveren.
Gijdé Gilbert | 11/08/13 om 19:27
als ik de reacties leest,dan krijg ik in Belgie zelf geen cent terug nog in geld nog in credits,voor een reis -4 dagen aan de somme-129 euro betaald.4 weken voor het einde gereserveerd-geen plaats niet meer.Groupon weigert mij terug te betalen.Geef nu commentaar dat ik moest rekening gehouden hebben met de beperkte beschikbaarheid van de klient.Beschikbaarheid mijn voeten,nog geen 2 maanden later opnieuw dezelfde aanbieding op groupon.de maffia doet het niet beter
Karin | 24/09/13 om 12:21
Mijn bestelling van schoenen bleef ook uit, een aantal keer gemailed met Groupon en met de leverancier, wat geen reacties opleverde.
Een bericht op hun facebook pagina gaf wel reactie.
Na vier weken werd het geld (! geen credits) terug gestort op mijn rekening, omdat de leverancier in gebreke bleef, dus prima afgehandeld.
Ook mijn ervaring met restaurants is goed, eerlijk gezegd..