Marketingtruc van de Nationale Loterij 

Gratis staatslot

Dat is niet gratis, maar je wordt bij het verzilveren van je ‘gratis lot’ gedwongen eerst te registreren om er dan achter te komen dat je ook een lot moet kopen en voortaan deelnemer bent.

Op het zogenaamde ‘gratis lot’ dat je krijgt toegestuurd staat dat volgens de marketeers van Nederlandse Loterij wel vermeld: ‘Vul je gegevens in en ga automatisch meespelen’.

Deze organisatie heeft al een cultuur van het bedotten van spelers. Wees eerlijk en zet neer: het lot is niet echt gratis, u moet een ander lot kopen en u moet als vaste klant registreren.

Wie zijn hiervoor verantwoordelijk? Nederlandse Loterij wordt bestuurd door een tweekoppig statutair bestuur samen met een managementteam van vijf personen.

Het statutair bestuur wordt gevormd door Niels Onkenhout (CEO) en Arjan Blok (CFO) (foto’s boven van links naar rechts).

Het managementteam bestaat uit:

Arno de Jong (directeur Brands & Portfolio management)

Hannelore Jager (directeur Sales & Service)

Bas van de Bunt (directeur Online)

Joost den Heijer (directeur IT & Operations)

Karin Op den Kamp (directeur Corporate Affairs)

  • Reacties

  • Marcel | 26/04/18 om 09:23

    Misselijkmakend. En erg dat National Geographic hier aan mee werkt. Ik vertrouwde het niet en typte leugen in en kwam meteen op jullie site.
    Bedankt voor de waarschuwing en zij moeten terecht staan wegens misleiding.
    MvG M Rasolo

  • rahrah | 01/01/19 om 21:20

    Hetzelfde lijkt het geval met het Fonq gratis staatslot.

  • dirk | 03/01/19 om 16:33

    Geldt ook voor Max en Easyswitch “gratis” loten. Ik ben blijkbaar ook al bekend onder een klantnummer waarover ik post zou hebben gehad, niets bij mij bekend of verkregen! Je komt geen streep verder welke gegevens je ook invult. Verloren tijd om uberhaubt een “gratis” lot te verkrijgen! In de prullebak ermee!

  • nico nagtzaam | 06/06/19 om 09:16

    Op de site staat dat je je automatische deelname ook weer digitaal kunt opzeggen. is dus NIET WAAR !!!! Probeer maar !! Leugens ! Vandaag automatische deelname uiteindelijk telefonisch opgezegd en wat zegt de telefoniste ? “Ohhh, maar ik zie hier staan dat u in juli (volgende maand dus) een gratis lot krijgt”. ik: “Waarom ?”. Zij: oh ja, dat weet ik ook niet hoor. Maar wilt u hier dan niet gebruik van maken ?”. Ik: als je niet kunt kunt zeggen waarom ik nu ineens een gratis lot krijg dan zeg ik dus nu, per vandaag op”.
    Kijk, dat is dus je reinste misleiding ! Ze noteren je opzegging en noteren meteen een nieuw aansluitend lidmaatschap waardoor je een ‘gratis” lot krijgt de volgende maand. En je blijft dus weer gewoon lekker automatisch lid. Wie ziet toe onze malversaties en misleiding ???? Stevig aanpakken die handel !

  • kay Daniels | 01/06/21 om 14:49

    Zelfde ervaring als Nico Nagtzaam. Eerst 5 x gratis spelen gewonnen met sport. Vervolgens moet je gegevens invullen om ‘gratis’ mee te kunnen spelen. Dan : waar wil je allemaal dat je kans op maakt (dus denk je dat slaat op die 1/5 gratis loten want daar was je tenslotte mee bezig) en vervolgens hang je aan 5 loten die je moet betalen. Elke keer als je belt voor een opzegging, krijg je een bevestiging van de opzegging, daarna weer een mail: u speelt nog steeds mee voor de volgende loten. etcetera. Inmiddels een incasso lopen. Telefoonnummer op de incasso = bestaat niet toon. Bel je weer de klantenservice : van het kastje naar de muur. Zo schandalig.

Reageer op dit artikel:

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Anti-spam image

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.

Omgangsvormen