Malle vergelijking van hoteliers met helden 

Engelandvaarders en Hotels van Oranje

Adoratie loopt meestal verkeerd af.

Gelezen: Telegraaf 23 mei 2016

Een feestje in Hotels van Oranje waar De Telegraaf kind aan huis is voor zoete verslaggeving (uiteraard zonder tegenprestatie) en ex-hoofdredacteur Sjuul Paradijs public relations klussen doet. Citaat:

‘Groeneveld zei dat de eigenaren Bram Mol en Charles de Boer evenals directeur Jaap Liethof de ’nieuwe Soldaten van Oranje’ zijn, ,,omdat zij na vele jaren discussie de gemeenteraad op één lijn kregen voor de grootscheepse vernieuwing van de boulevard en hotels ter waarde van €100 miljoen. Ik heb daar enorm respect voor”, sprak Groeneveld.

Onthoudt de naam van deze kenner van de Nederlandse historie en dorpspolitiek: Anne Cor Groeneveld. Moest hij zich vasthouden aan de borreltafel? Verkeerde pilletje geslikt? Jeukende ruggenwervels, wie zal het zeggen…

Engelandvaarders noemen we de vaak buitengewoon moedige mensen die gedurende de Tweede Wereldoorlog varend, of soms over land met veel moeite Engeland wisten te bereiken. Er is een erelijst en aan het heldendom hielden we geromantiseerde versie over als een film, succesmusical etc.

Hoteleigenaren Bram Mol en Charles de Boer van Hotels van Oranje hebben behalve de naam van hun etablissement niets met de Engelandvaarders, laat staan hun moed. Die 100 miljoen euro die Groeneveld noemt is wellicht de opbrengst van de investering van dit duo in onroerend goed op eigen grond van de hotels. Die investering bedraagt naar eerdere berichten immers 32 miljoen euro.

Deze miljoenendeal voor eigen portemonnee en de wijze waarvoor daarvoor politiek fiat kwam, hebben allesbehalve met heldenmoed te maken.

Reageer op dit artikel:

*

*

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.

Omgangsvormen