Zo vaak dreiging die in niets uitmondt 

Geen kort geding Harry Mens

Harry MensKort geding, hoger beroep, er wordt vaak maar wat gedreigd als het zo uitkomt.

Journalisten hebben geen geheugen, luidt een terecht veel gehoord verwijt. Toevallig schoot ons dit nog te binnen: Kort geding Harry Mens tegen de VEB

Feit is dat Harry Mens een product van het malicieuze Quality Investments heeft laten aanprijzen door tussenpersoon Bert van Arkel. Mens ontkent dat QI in zijn programma is genoemd.

Harry Mens zegt dan voor NOS radio in het fragment over de beschuldiging: “Dan moet hij gewoon rectificeren. Dan is het klaar. En als hij dat niet doet, krijgt hij een kort geding aan zijn broek en dan eis ik dat de rechter hem ertoe dwingt.”

Jan Maarten Slagter van de VEB zegt: “Als hij niet naar de rechter gaat, dan zal ik het doen want ik word hier als leugenaar neergezet en dat pik ik dan weer niet.”

Even later in de discussie bevestigt Mens dat Van Arkel inderdaad een product van QI heeft aangeprezen. Daarmee vervalt voor Slagter de reden om naar de rechter te gaan.

Mens spande geen kort geding aan. Waarom niet? Harry Mens: “Hij zei het net zo concreet en is ook niet naar de rechter gegaan. Slager heeft de beschuldiging later nergens meer herhaald en mijn naam niet meer genoemd in verband met Quality Investments. Dat is een reden om er verder geen aandacht meer aan te besteden en om niet meer naar de rechter te gaan.”

Slagter blijft bij zijn beschuldiging dat Harry Mens voor een beleggingsproduct van een malafide bedrijf reclame heeft laten maken door Van Arkel en vindt dat dit afdoende is bevestigd.

Niet te checken

Zijn deze kwestie en het foppen met verzonnen bedrijf Caxza in een Vara-programma redenen voor Harry Mens om beter te checken wie er voor welke producten zendtijd koopt in zijn Business Class?

“Natuurlijk check ik zo veel mogelijk, maar je krijgt geen zekerheid, zeker niet als de hele economie op trillen staat. Wie had er bijvoorbeeld kunnen bedenken dat Fortis onderuit zou gaan.

En wat de Vara betreft: een gerenommeerd mediabureau legt nota bene 15.000 euro neer voor een item. Wie is er dan de oplichter. Is het dan vreemd als je je laat belazeren als je dergelijke partijen gewoon vertrouwt?”

Eerder ging het mis met partijen die Business Class zendtijd kochten zoals met Palm Invest en met rugarts Dekkers.

Reageer op dit artikel:

*

*

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.

Omgangsvormen