Ook vrolijk worstvarken kan niet door de beugel 

Wasverzachter van Unilever

‘Meest verkocht’ is niet ‘meest vertrouwd’.

AdAge

De tv-reclame en de poster voor Comfort Wasverzachter van Unilever in Engeland is in de ban gedaan. ‘Meest vertrouwde’ wasverzachter, zei Unilever. Een leugen, zei concurrent Procter & Gamble. Immers, Comfort is weliswaar de meest verkochte, maar dat betekent niet automatisch de meest vertrouwde. P&G kreeg gelijk.

De Britse Reclamewaakhond ASA is toch flink in de weer. Hij heeft ondermeer bonje met supermarkt Tesco over worst. In reclame laat Tesco dartelende varkens zien. Volgens bezwaarden komt de worst niet van vrij lopende beesten en de ASA bevestigt dit.

Reageer op dit artikel:

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Click to hear an audio file of the anti-spam word

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.

Omgangsvormen