Tros Radar wint beroep bij het Hof 

Pretium Telecom (2)

Leugenachtig praktijken telecombedrijf bevestigd.

Gelezen: Arrest Gerechtshof Den Haag inzake Pretium Telecom / Tros Radar

Op 13 februari 2009 verloor de Tros een kort geding aangespannen door Pretium Telecom wegens vermeend onrechtmatige uitingen door programma Tros Radar in enkele uitzendingen en een column. Het telecombedrijf vond de twee verwijten onjuist:

1. Dat consumenten zich overrompeld, overvallen en misleid voelen door de wijze waarop zij door Pretium worden benaderd.;
2. Dat Pretium zich met name richt op kwetsbare consumenten, ouderen in het bijzonder.

Bovendien laakte Pretium de journalistieke methoden van Tros Radar, met onder meer gebruik van een verborgen camera tijdens een cursus. In de opnamen is te zien welke agressieve, aan bedrog grenzende methoden belmedewerkers van Pretium kunnen hanteren voor een maximaal resultaat met prestatiebeloning.

De voorzieningenrechter ging met dit laatste niet mee en verwierp ook het eerste grief van Pretium. Maar Tros Radar slaagde er volgens de voorzieningenrechter niet in om aannemelijk te maken dat Pretium vooral kwetsbare personen (ouderen) op de korrel nam om abonnementen te werven.

De TROS moest de internetcolumn en een voorbeeldbrief voor het beí«indigen van het contract met Pretium van de website van TROS Radar verwijderen. Ook moest de TROS tijdens de eerstvolgende uitzending van TROS Radar een rectificatie uitzenden en een rectificatie op haar website zetten.

Beide partijen tekenden beroep aan tegen de voorziening van de rechtbank Den Haag bij het Hof in Den Haag. Pretium eiste alsnog veroordeling van de gehanteerde methoden en toekenning van de eerste klacht, plus verwijdering van gewraakte uitzendingen van het internet plus nadere rectificaties.

Dat beroep is gewonnen door de Tros. Het Hof oordeelt dat Pretium-medewerkers onjuiste en misleidende informatie (leugens) verstrekten aan potentií«le klanten (logen) en dat Radar dit in de juiste bewordingen en proporties heeft gebracht.

De Tros heeft de uitzending van 29 september 2008 online gezet en, de column van Antoinet Hertsenberg en brieven om het contract met Pretium op te zeggen.

Uit de column:

“…check voor de gein eens ons forum. Meer dan 100 verschillende topics, alleen over Pretium. Wij draaiden één zo’n topic uit, en kwamen tot 500 pagina’s reacties over Pretium. Dan kun je als bedrijf wel je kop in het zand steken en blind blijven beweren dat er geen klachten zijn, maar dat roept dan toch de vraag op of het bedrijf weet wat er speelt onder zijn klanten…

…Trouwens, meneer Nyks, uw kale spreektijd was bijna vier en een halve minuut en niet 3 minuten zoals u in de krant schreef. En dat is veel meer tijd dan de 20 seconden voicelog waarin mensen worden vastgeprikt aan uw contracten.”

Foto: Hans Nyks, directeur Pretium

  • Reacties

  • irene smit | 05/10/09 om 18:47

    Ook mij moeder weer overrompeld en ik zie haar niet wekelijks. Dus wat kan ik doen om eea nav uw brief waarin niets maar dan ook niets duidelijk qua datum of wat dan ook vermeld wordt ongedaan te maken. Hegt gaat omtel 020-6826346 – mevr h a smit-melissen.
    Kreeg te horen dat haar tel verbinding afgeslogen gaat worden, maar zij heeft hierover ook haar thuisalarm. Ben zelf de hele dag van 630/1800 van huis voor werk (bijna 60) dus een loser, maar graag eea ongedaan maken

  • irene smit | 05/10/09 om 18:48

    minkukels een out mens van 87 de stuipen op het lijf jagen.
    Gaat om tel 020-6826346 en graag alles terug draaien.

  • irene smit | 05/10/09 om 18:49

    ben vreselijk boos. Graag alles ongedaan maken

  • tineke monster | 11/10/09 om 09:42

    mijn moeder heeft in november 2008 heft contract opgezegd per 15 maart 2009, waarvan een bevestiging is binnengekomen. de machtiging voor automatische incasso is per die datum ingetrokken. ze schrijven nog steeds maandelijks geld van haar rekening af. hoe in vredesnaam zijn die dieven te stoppen?

  • marga | 12/10/09 om 15:54

    ik overweeg om aangifte te doen van diefstal
    maar hoe kan je deze oplichters nu stoppen.
    ze houden zomaar andere data aan
    bij een op zeg termijn van een maand een jaar later heb je nog geen bericht maar wel afblijven schrijven schandalig
    gewoon opdoeken en kaal plukken net de D.S.B. bank

  • Fred | 23/10/09 om 23:12

    Leuk zo,n brief van ” PRETIUM ” , meteen in de tweede alinia van de brief beginnen met de tekst ‘ EXTRA VERRASSING ‘ .
    Maar ondertussen van iemand met een klein AOWtje 65 euro afschrijven, dit noem ik gewoon DIEFSTAL.
    Als er ergens kamervragen overgesteld kunnen worden is het wel van zo,n boefenpraktijk als pretium.
    Kamer doe hier wat aan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Marjan | 27/11/09 om 16:15

    Zonet, helaas, mijn eerste en gelukkig ook laatste contact met Pretium moeten hebben. Eerst natuurlijk keurig een minuut of 10 in de wacht voor € 0,15 per minuut. Op de vraag: “Waar kan ik u mee van dienst zijn?” antwoordde ik geld van mijn vader terug te willen maar ja, dat kan natuurlijk niet. Zelfde verhaal als hierboven: man van 78, slechthorend een contract in zijn maag splitsen. Binnen een maand overlijdt mijn vader en zie er dan maar eens vanaf te komen. Het laatste dat ze geí¯ncasseerd hebben in novemer zijn ‘telefoonkosten 01-10 t/m 31-10′. Dit blijkt bij navraag het geld te zijn dat voor administratieve afhandeling verplicht is maar “dat noemen we telefoonkosten”. Ben het met vorige mailers eens dat dit gestopt moet worden, ongelooflijk dat dit zomaar ongestraft kan. ‘t Is een stelletje regelrechte colporteurs. Wat ik me wel afvraag of het idd zo is dat gericht oudere mensen benaderen want dan ben ik benieuwd waar die gegevens vandaag komen. Veel ouderen hebben natuurlijk geen internet waar ze op de diverse sites dit soort reacties kunnen nalezen.
    Ik zou nooit bij een bedrijf dat er zulke praktijken op nahoudt kunnen werken, bah!

  • oostvogels | 16/12/09 om 15:25

    Kan je uberhaupt wel van dit bedrijf af komen ? mijn vader heeft hier ook een abbonement en ze schrijven iedere maand onzettend veel geld van zn rekening af !!

  • P. Telecom | 24/12/09 om 15:21

    Gewoon de algemene voorwaarden goed lezen doet wonderen…..zo rot zijn ze nou ook weer niet, alleen de procedures zijn heel erg omslachtig..

  • jan | 12/01/10 om 21:47

    er zit iets FLINK MIS in dit land. Pretium Telecom moet achter de tralies. Mijn moeder is ook de klos, misleid door valse informatie. Ik heb aangetekende brieven gestuurd aan die rotzakken en ze reageren niet maar verlengen haar abonnement tot december 2010.

    Ik heb emails gestuurd aan alle politieke partijen en al de eerste mails terug ontvangen dat Pretium door de politiek in de gaten wordt gehouden. Heb ook emails gestuurd aan 1 vandaag en de consumentenwijzer.

  • jan | 14/01/10 om 11:16

    ga woensdag politie-aangifte doen. De politie hier is er al mee bezig. Raad iedereen aan om dit ook te doen. Hans Nyks, zielig Papventje!!!

  • Geert Jan | 14/01/10 om 16:27

    ben net gebeld door een sub naam van Pretium iets met Try call oid wie weet de naam nog? een mevrouw Deutekom gaf aan dat ze de bel bundels voor KPN verzorgt maar nu korting geeft. na lang aandringen gaf ze toe te werken voor Pretium.
    ze bedriegen gewoon mensen! wou me ook niet door verbinden met bel-me-niet register omdat ze door had een ondernmer aan de lijn te hebben.
    Er moet AKTIE komen tegen zulke lieg en bedrieg praktijken

  • André | 10/02/10 om 13:08

    Ook mijn zus overkwam het dat ze aan een abonnement vast zat. Geen probleem, zij stond onder bewindvoering vanwege haar ziekte, dus er bestaat geen overeenkomst. Pretium eist dan wel bewijsstukken op, maar heb hen vanwege privacy overwegingen verwezen naar de rechtbank. Ook eiste ik een voice-log op, die ik waarschijnlijk nooit zal krijgen. Mijn zus is ondertussen naar een verpleeghuis verhuisd, haar telefoon was netjes door Pretium bij de KPN beeindigd, en overgenomen door Pretium. Wat ze met dat nummer gaan doen zal mij wordt wezen. Bewijsstukken zal ik pas bij de rechtbank gaan tonen, ben niet van plan om deze bij iedere flutfirma te tonen.

  • sjoerd | 15/02/10 om 22:25

    Mij zijn ook de bekende verhalen overkomen. Uiteindelijk ontving ik na blokkeren incasso en structureel niet betalen van de rekeningen een intimiderende brief van hun partner-incassobureau (naar het schijnt ook geen zuiver bedrijfje) met de mededeling dat ik een betalingsverplichting had van 445,- en dat ik dat binnen 1 week moest betalen. Deed ik dat niet dan zou een gerechtelijk procedure volgen waarvan ik ook nog eens de kosten zou moeten betalen í  â‚¬800,-.
    Hierop heb ik, gesterkt door de wetenschap dat er geen enkel geval bekend is van een gerechtelijke procedure tegen een klant, aangetekend een brief gestuurd met de mededeling dat ik in mijn ogen geen contract met PT heb en dat ik daarom bewijsstukken wens te zien en wel binnen 1 week. Bovendien duidelijk gemaakt dat ze mij op grond van de gedragscode van het NVI (Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen) mochten intimideren en dat ze hun toon moesten matigen.
    Resultaat: geen… Dat is positief, want na ruim 4 maanden hebben ze dus nog steeds geen consequenties hieraan verbonden. Wel ontvang ik nog steeds de maandelijks terugkerende telefoonfacturen.
    Deze week gaat er nogmaals een brief uit van mijn kant. Let op! altijd aangetekend versturen met ontvangsbevestiging. Dat is nl de enige reactie die je van PT kunt verwachten.

  • Pierre | 04/08/10 om 18:53

    4 aug 2010

    Ik ben vandaag gebeld door een medewerker van Pretium die zich voordeed als medewerker van KPN.
    Hij kon mij een goedkoper abonnement bezorgen.
    Toe hij echter begon te vragen of mijn naam ….. was kreeg ik argwaan en vroeg hem als hij van KPN was hij mijn gegevens al moest hebben……..
    Toe kwam de aap uit de mouw en vertelde hij wie hij was en waarvoor hij werkte.
    Hij wilde mij een abonnement sturen dat ik binnen 5 dagen dan nog kon wederroepen.
    Hem duidelijk gemaakt dat dit zo niet werkt dat ik bepaal wanneer ik een abonnement neem en dat het niet kan zijn dat hij mij iets stuurt wat ik niet wil en dat als ik er vanaf wil ik moet reageren.

    Ik hoop dat de praktijken van Pretium hiermee duidelijk zijn.

  • Alko Waalkens | 01/10/10 om 17:09

    Ik ben hedenmiddag (vrijdag) 1 10 2010 om 16.15 uur gebeld door ene mevr. van Deutekom en mij namens de KPN een goedkoper telefoon-basis pakket aanbood.
    Het verhaal van haar was dat KPN veel klachten kreeg over het hoge tarief en daar nu verandering in wil aanbrengen.
    Het aanbod is 11 uur bellen voor €16.66 per maand.
    Er moet (eenmalig) een borg worden betaald van €29,95, maar, als voor een totaal van € 175,00 is verbeld wordt dit terug gestort ?? Er zal een brief met de gemaakte afspraken worden gestuurd, waarna het goedkoper tarief na 7 dagen in werking zal treden.
    Ik had vrijwel meteen al na dit telefoontje arwaan en ben op internet gaan zoeken en kwam als snel op deze site terecht. Ik zal zodra de brief in de bus valt dit ongedaan laten maken.

  • frank bikker | 12/10/10 om 19:34

    Deze zwendelaars hebben het ook mijn vader van 88 geflikt.

  • Kishan | 21/11/10 om 12:04

    Dat k*t-Pretium heeft het ook bij mijn opa (85) geflikt. Godzijdank heeft opa het zelf telefonisch weer recht kunnen zetten, en heeft opa zelfs een bevestigingsbrief gehad van Pretium dat het niet door ging. Dus dit liep goed af. Maar zelfs in die bevestigingsbrief worden mensen overgehaald om alsnog Pretiumlid te worden! PRETIUM MOET FAILLIET! De zuiverende werking van de markt is niet meer wat het geweest is.

  • josee bodewes | 30/11/10 om 09:59

    Ook mijn moeder, 90 jaar, is op onverklaarbare wijze overgestapt op Pretium, Zij zegt nooit toe te hebben gezegd en toen zij moe werd van de agressieve benadering van de telefonische verkoopster de teloon aan haar verzorgster gaf. Deze werd vervolgens grof afgeblaft met: ‘ waarom krijg ik jou aan de telefoon, jou wil ik niet”. Toch bleek er een deal gesloten te zijn en werd ze enkele weken later afgesloten omdat ik de papieren niet goed had gelezen , dacht dat het reclame materiaal was.
    Hoe is het mogelijk dat deze instelling ongestraft door kan blijven gaan??

  • Marisca | 04/12/10 om 13:18

    De reclame van Pretium is inderdaad misleidend. Ze stellen zich zo snel voor dat je denkt dat je het met KPN te doen hebt. Zelfs al heb je je aangemeld bij het bel me niet register…..ze presteren het toch je te benaderen. Respectloos! Ik vraag me af of deze lui (studenten bij een call-centre die hiervoor provisie krijgen) je een abonnement door de strot drukken omdat je ergens in het gesprek toch een keer ja hebt gezegd. Niet mee in zee gaan. Voorkom een dot ellende en blijf lekker bij KPN. Gewoon 1 rekening 1 aanbieder. Niets is voor niets! Alleen de zon. Bedenk dat goed.

  • gerard | 13/12/10 om 21:35

    mijn oma is al een tijdje geleden gestorven en mijn ouders zitten nog nu steeds met pretium opgescheept
    zelfs de overledenen laten ze niet met rust
    Hans Nynks BARST

  • RR Hoep | 15/01/11 om 09:32

    Mijn vader van 85 had ineens geen telefoon verbinding meer op donderdag 13 januari 2011. Dit is een gevaarlijke situatie daar hij aangesloten is op een persoonlijke hulp alarm ivm zijn zeer slecht gezondheid. Dit alarm wekt nu dus ook niet. Bij navraag KPN bleek dat hij ineens was veranderd van aanbieder nl Pretium Telecom. Hij bleek gebeld te zijn met de mededeling dat KPN hem een betere voorwaarde kon geven waardoor het bellen goed koper werd. Ik schrok van de smerige praktijken die Pretium gebruikt voor zijn ongevraagde klant te misleiden. Ik stel de directeur Hans Nyks persoonlijk aansprakelijk voor eventuele gevolgen die hier uit voort vloeien. Er is een aangetekende brief naar hem onderweg en ik weet hem te vinden.

  • Wim Jansma, Nijmegen | 15/01/11 om 17:33

    Als je problemen met de telefoon of dergelijke krijgt moet je contact opnemen met de OPTA in Den Haag. Deze instelling heeft afgelopen woensdag een boete van 550.000 euro opgelegd aan een misdadig bedrijf dat uit eigen beweging circa 10 miljoen SMS’jes had laten verzenden die hun per stuk ruim 1 euro opbracht. Het geld wordt geí¯nd door KPN (de K staat voor koninklijk !) via de telefoonrekening en vervolgens doorgesluisd naar deze misdadige bedrijven. KPN WEET PRECIES WELKE BEDRIJVEN DAT FLIKKEN, MAAR DOET ER NIETS AAN. Ik heb ruim 550 euro schade hierdoor geleden. Ik wil mijn geld terug en zal het terug krijgen. De zaak zit nu bij de OPTA en de Geschillencommissie. Daar na zijn er nog genoeg midddelen om de arrogante KPN tot terugbetaling te dwingen.

  • langste adem | 21/01/11 om 09:33

    Ik kots ook op de oplichtersbende Pretium met hun walgelijke praktijken.
    Ik ben maanden bezig geweest om er onderuit te komen.
    In mijn geval ben ik uiteindelijk zelf naar KPN gestapt en me terug laten porteren met nummerbehoud (tegen aansluitkosten , dat wel). Ik heb alle betalingen laten terugstorten en de bank geinformeerd dat Pretium niets meer mag incasseren. Uiteindelijk heb ik na veel geharrewar een schadevergoeding gekregen van Pretium.
    Ik heb tevens niets betaald voor de belkosten die gemaakt zijn tijdens mijn pretium”abonnement”, ik heb aangegeven die wel te willen betalen, maar dan aan KPN en absoluut niet aan Pretium. Hoe Pretium dat weer terigkrijgt is niet MIJN probleem. Boeven zijn het daar bij Pretium !

  • langste adem | 21/01/11 om 09:39

    Ik wordt de laatste weken weer regelmatig gebeld door Pretium, en hou ze dan maar zolang mogelijk aan de lijn voordat ik ze vertel dat ik absoluut geinteresseerd ben in een goedkoper abonnement, maar absoluut NIET bij Pretium, al kreeg ik het gratis !!!. Waarop ze een week later weer bellen !
    Een beetje service door een klantvriendelijke helpdesk is voor mij veel belangrijker dan een paar dubbeltjes voordeel bij een stel oplichters. Die mogelijk weer teniet gedaan wordt door een “abonnement” op een reclamefolder van de oplichters Premtium voor “slechts”65 euro per jaar.
    Bah wat een walgelijk bedrijf is dat Pretium.

  • Bellagirl | 07/02/11 om 22:26

    Ik heb bij een callcenter gewerkt en t zijm echt smerige mensen, er zitten allerlei verkoop technieken achter.. Ze bellen voornamelijk ouderen, en vaak snappen die hier niks van
    je hebt een bepaalt script waar je je aan moet houden je moet in het begin zeggen u spreekt ( naam) van pretium telecom en daarna heb k de genoege met. Blabla, en dan moetje zeggen klopt het dat u een aansluiting bij de kpn heb en bent u daar tevreden over? Daardor denken die arme oude mensen dat je
    met kpn te maken heb, echt schandalig en wat er niet bij nag zeggen is datje een privilege van 65 euro per jaar betaalt,, ben daar weg gegaan omdat k.
    het niet over me hart kon krijgen om die. ouwemensen wat aan te smeren

  • pretium gaat over lijken | 08/02/11 om 01:24

    is precies zo gegaan als ik hierboven lees, bij mijn alleenstaande bejaarde vader. Werd gebeld door pretium en wilde bij KPN blijven en heeft dat ook gezegdaan de telefoon. Pretium heeft daar schijt aan. Rekeningen werden ndoor hem niet betaald, want die waren niet van KPN. Werd uiteindelijk ook afgesloten, terwijl hij net als hierboven ook persoonlijk alarm had. Schandalig dat dit kan in Nederland, ongevraagd met je telefoonabonnement klooien. Die directeur Hans Nyks is een van de grootste criminelen die er vrij rond loopt en ik vraag me af hoeveel doden hij al op zijn geweten heeft.

  • Soms gaat het goed | 11/02/11 om 08:54

    Soms gaat het goed. Ook mijn vader, toen 82, werd er in geluisd. Ik heb namens hem een beroep gedaan op de extra bedenktijd voor ouderen (3 maanden) en alles is weer teruggedraaid. Het enige merkwaardig is dat iemand heel eenvoudig middels een telefoongesprek een transactie kan aangaan, maar dat er een brief nodig is om deze ongedaan te maken…

  • Mieke van Hees | 11/02/11 om 18:36

    Er is in al die tijd niet veel veranderd, ook mijn moeder (zij is 91) komt niet van het abonnement af, en ook zij betaald 65,00 euro per jaar voor haar privilege. Wat een vreselijk bedrijf is dit, ik heb dit van te voren niet geweten anders had ik haar nooit bij Pretium gedaan, die begonnen met mooie verkoop praatjes dat ze veel goedkoper als een ander zouden zijn, nou mooi niet, heb al twee keer een aangetekende brief naar ze toegestuurd maar je hoort er niks op terug ze houden zich gewoon van de domme.
    Schandalig dat dit bedrijf mag blijven bestaan.

  • Hetty | 20/02/11 om 20:45

    Mijn moeder van 82, wonende in het verzorgings tehuis, is begin vorige week ook in de val gelopen door marketeers van Pretium Telecom. Zij dacht te doen te hebben met KPN. Wat een valse streek. Nu moet ik alles weer zien terug te draaien. Als dit niet lukt dan doe ik aangifte bij de politie en schakel ik Tros radar in.

  • Aad | 23/02/11 om 16:20

    Weet iemand het adres (kantoor of huisadres van deze Hans Nyks?
    Bij ons hebben ze via mijn 13 jarige dochter een abonnement afgesloten, ondanks dat we in het bel me niet register staan.

    Wil de man daar persoonlijk op aanspreken.

  • Frans | 04/03/11 om 19:46

    Via een incasso is er zonder mijn weten €65,00 euro van mijn rekening gehaald door Pretium Telecom
    Kan iemand mij het e-mail adres van deze slechte organisatie geven.
    Het is grof schandalig dat ze zomaar zonder iets getekend te hebben geld van mijn rekening halen.

  • drs. Nee | 05/03/11 om 00:03

    @Frans
    Binnen 30 dagen na datum afschrift de bank bellen met dringend verzoek om stornering, oftewel het bedrag terugdraaien van die incasso en eventuele volgende afboekingen te laten blokkeren. Succes!

  • rene | 05/03/11 om 13:31

    alles , maar dan ook alles wat boven aan de pagina over de praktijken van Pretium zijn waar !! Deze organisatie benaderd bejaarde en hoogbejaarde mensen onder het mom dat zij van Kpn zijn………ik ben zelf werkzaam in de telecom en heb verscheidene gedupeerden gesproken…sterker nog huilende gedupeerden…. Hun werkwijze grenst aan Nazi praktijken……….Dus let op je grootouders etc………

    Dat je als werknemer voor zo’n organisatie wilt werken…….zegt toch wel iets over t volk welk daar rondloopt.

    Rene

  • rene | 07/04/11 om 11:45

    Wanneer worden die ontiegelijke hufters van Pretium Telecom is aangepakt! Ze melden zich alszijnde Kpn bij hoogbejaarde mensen en overrompelen ze dan…….Graag, heel graag zou ik daar een paar dagen werkzaam willen zijn…..en die hele schijttoko opdoeken…….Als je op deze wijze je sales target moet halen…………wat een sneue losers zeg……………..

  • Joost | 12/04/11 om 10:39

    Het is diep treurig dat ze een dementerende oude vrouw van 87 gewoon een abbo. aansmeren. Gelukkig had ik het spelletje door dus deed een beroep op de coulanceregeling en ze is inmiddels weer terug bij KPN. Het is gewoon triest hoe ze op zo’n manier zieltjes proberen te winnen. TIP: Zet je abbo.nr. in het http://www.bel-me-niet.nl register en ze mogen niet meer bellen. Moet wel ieder halfjaar worden geupdated. Succes!!!

  • martin | 23/04/11 om 13:45

    Correctie op mijn mening.
    Ik stel voor om en openbaar register te openen voor alle praktijken van dit laaghartige niveau, met naam en toenaam. Kan maar helder zijn, toch?

  • John | 09/05/11 om 12:24

    Ik heb met verbazing over deze firma gelezen en begrijp niet dat de justitie niet tot vervolging overgaat. Mijn dochter en schoonzoon kregen van “Gerecht Incasso bv” een brief of zij even 80 euro wilde betalen voor hun moeder (schoonmoeder voor mijn dochter) Deze vrouw is december 2008 al overleden. Er is zelfs nog voor 2009 betaald en door de nasleep en verdriet niet teruggehaald. Nu flikken ze dit. Boeven zijn het maar in Nederland schijnt alles te kunnen. Hopen dat dit gauw stopgezet wordt, voordat er nog meer mensen gedupeerd worden.

  • Renaldo | 27/05/11 om 13:55

    Mijn moeder 87 jaar oud haar man vorige maand overleden,
    wordt bestookt met rekeningen van Pretium va.april.
    Zij heeft absoluut geen toezeggingen gedaan en toch….
    Nu weer aanmaningen gelukkig geen automatische afschrijving.
    Net weer een rekening, mensje overstuur.
    Telefonisch overleg heeft geen zin.
    Wie heeft goed advies hierin?

  • van Veen | 05/06/11 om 12:37

    Na twee jaar komt Gerecht Incasso BV met een dreigbrief dat er nog betaald moet worden aan Pretium. Geen rekening, geen aanmaningen gehad. Zelfs geen afrekening.
    Na eerste brief van GI de rekening telefonisch opgevraagd.
    Nu de tweede (DREIG)brief ontvangen zonder nota.
    Maar weer een brief schrijven en aangetekend verzenden.
    Hoe komen we toch van deze bedrijven af?
    Mijn irritatie is op z’n top.

  • Darm | 05/06/11 om 16:23

    Beste Van Veen; allereerst, immer dossier aanleggen. Nimmer bellen, heeft geen zin en levert ook geen bewijs op. Zoek email adres op, vermelden ze vaak niet, maar soms vind je iets op de site of via Google, ook een adres uitsluitend voor pers bedoeld is natuurlijk geschikt. Google tevens op eigenaar/bestuurder van betreffend bedrijf. Zeg in je correspondentie zo min mogelijk, slechts dat je de vordering betwist en dat zij met bewijzen moeten komen en het belangrijkste; meld dat je eerste briefje/mailtje gratis is, maar dat je vervolgcorrespondentie in rekening gaat brengen. Immers, zij worden betaald voor hun boevenwerk, jij wordt geacht alles gratis te doen. Alleen al aan gederfde levensvreugde kun je zo’n € 80,- per uur rekenen, maar ikzelf reken rustig € 225,- per uur. Zo ontstaat tegenvordering, want betalen zullen ze je uiteraard niet, wat altijd handig is. Kortom, je nooit laten intimideren en met zo min mogelijk inspanning zand in hun raderen strooien. Tenslotte, zorg er altijd voor dat wat je wel verschuldigd bent, ook betaalt. Diensten staken of afsluiten is in dat geval volstrekt onrechtmatig namelijk, ook al meent tegenpartij inmiddels enorme bedragen aan incassokosten e.d. te vorderen te hebben. Als dan helemaal niets meer lukt, kun je altijd nog melden dat je het profiel van de inmiddels door jou opgezochte bobo op Linkedin wel even zal aanpassen. Boeven vang je met boeven, het is namelijk zelfs geen onwil van deze bedrijven, maar weloverwogen beleid. In twee gevallen ben ik zover gegaan, tweemaal waren alle problemen de volgende dag opgelost.

  • M.W.Schulte | 06/06/11 om 12:33

    Wie weet het adres van meneer Nyks of van andere Pretium-companen? Ik wil ze graag eens met een bezoekje vereren. Wie gaat er mee?

  • Darm | 06/06/11 om 15:29

    http://members.home.nl/vd.kraats/pretium/pretiumgroep.html

    Aardig leesvoer. Dus opzoeken, zou dat met boze bedoelingen sowieso niet doen, schiet je niets mee op, heeft geen zin want is leeg kantoor!

  • MacSchulte | 07/06/11 om 11:46

    kijk hier en doe mee met een aanval op het antwoordnummer van Pretium:

    Antwoordnummer 1118
    2000VE HAARLEM

    Daar kun je alles naartoe sturen en zij betalen de rekening.

    http://www.youtube.com/watch?v=e0Cj3B7aUj0

  • Piet | 18/09/11 om 15:20

    Ik ben misleid door een aardige dame die mij de indruk gaf door KPN te worden gebeld.
    Zij vertelde mij dat alles goedkoper werd en ik vroeg haar nog of Sint Nicolaas niet wat vroeg was dit jaar.
    Echter toen ik het bijbehorende pak papier toegestuurd kreeg bleken de genoemde bedragen niet te kloppen.
    Sterker nog er waren onderdelen bij die bij KPN goedkoper waren.
    Daar komt nog bij dat er vooraf betaald moet worden en je vast zit aan een jaarabonnement
    Ben ik nu bedrogen of heb ik niet goed geluisterd ?

    Gelukkig kon ik nog net op tijd op de vastgestelde tijd reageren en van mijn contract afzien.

  • Sandra | 29/09/11 om 15:14

    Afschuwelijk bedrijf, ben een tijd terug helaas ook met Pretium in contact gekomen. Ben geen kwetsbare oudere maar ook bij mij kwam het verhaal geloofwaardig over, waardoor het de eerste (en gelijk de laatste keer;-) is dat ik me telefonisch iets heb laten aansmeren. Nadat ik het telefoonabonnement had opgezegd omdat de rekeningen hoger uitvielen dan bij KPN, werd er circa drie kwart jaar later ook bij mij 65,- afgeschreven. Direct gestorneerd bij de bank & de volgende dag al werd ik gebeld door een niet al te vriendelijke medewerkster die zich afvroeg waar ik het lef vandaan had gehaald het geld terug te halen. Ik had toch ja gezegd voor een lidmaatschap?

    Uhm..ik herinnerde me dat ik circa een jaar daarvoor inderdaad was gebeld door Pretium met de vraag of ik een jaar lang gratis lidmaatschap wilde van iets… Toen ik aangaf dat ik destijds inderdaad akkoord was gegaan met een jaar lang gratis lidmaatschap, reageerde de medewerkster met: ja het 1ste jaar gratis, niet het 2e en 3e jaar enzovoort gratis!! Uhm..sinds wanneer was ik voor langer dan 1 jaar een lidmaatschap aangegaan dan? Ze zou de bandopname opzoeken en me terugbellen. Op de bandopname stond inderdaad dat ik akkoord ging met 1 jaar gratis lidmaatschap en verder niets. Niet tot werderopzeggen van het lidmaatschap, nee kort en krachtig: 1 jaar lang gratis lidmaatschap. Ik had goed in het reclameblaadje moeten kijken wat ik toegestuurd had gekregen, daar stonden immers de algemene voorwaarden precies in! Dat ik een lidmaatschap was aangegaan waarbij ik 3 maanden had om het op te zeggen voordat het nieuwe jaar inging. Oh natuurlijk, dat ik daar niet aan had gedacht, dom dom..Zo probeerde ze althans.

    Helaas voor haar had ik inmiddels wat onderzoek gedaan, de welkomstbrief voor het lidmaatschap had ik nog & ik wist inmiddels dat Pretium zich niet op haar algemene voorwaarden kon beroepen als er niet expliciet naar werd verwezen bij het aangaan van een overeenkomst. Dus of tijdens het verkooptelefoongesprek of in de welkomstbrief. Toen ik aangaf dat ze niet naar de algemene voorwaarden had verwezen, zei ze dat Pretium dat ook niet verplicht was. Waarop ik antwoordde dat dat inderdaad het geval was, maar dat het gevolg is dat Pretium zich dan ook niet op deze voorwaarden kan beroepen. Ze werd steeds pissiger, Pretium was volgens haar een waterdicht bedrijf, waarop ik haar erop wees dat ze Pretium eens moest gaan googlen. Ze zei dat ik vanaf dat moment dubieuze debiteur was & dat het incassobureau het geld dan wel kwam innen. Waarop ik antwoorde dat ze daar maar vooral haar best voor moest gaan doen, waarna ik de telefoon ophing om een scheldkannonade van haar kant te kunnen ontwijken. Ik heb nooooooooit meer iets van ze gehoord…..

    Degene die hier verantwoordelijk voor is, Hans Nyks, is een wolf in schaapskleren. Bij de uitzending over Pretium in Tros Radar gedraagt hij zich alsof hij de gebeten hond is, en oh oh sneu: hij bedoelt het eigenlijk allemaal zo goed! Hij heeft zelfs een coulance regeling voor mensen ouder dan 72 jaar opgesteld, zodat in ieder geval die mensen makkelijker onder het contract uitkunnen waar ze door hem in zijn geluisd. De agressieve, indoctrinerende houding van de callcentermedewerkster daarnaast die me “confronteerde” met mijn wanbetalend gedrag. Heb er geen woorden voor. Je zou bijna gaan geloven dat je zelf degene bent die het verkeerd ziet, bijna…

  • J. | 14/11/11 om 12:47

    ….ze hebben nergens wat van geleerd…. Het is nu eind 2011 en ze hanteren nog steeds dezelfde praktijken! Ouderen bellen, abonnement wijzigen zonder toestemming en bij de bedenktijd van 7 dagen geeft men niet thuis…. en wordt de hoorn er op gekwakt!!

  • Joost | 19/11/11 om 04:16

    Bij de rechtswinkel in Tilburg hebben ze ervaring met pretium. Je kunt via de website http://www.rechtswinkeltilburg.nl een vraag stellen en dan maken ze er vaak een zaak van,waarbij ze ook gaan corresponderen met pretium. Geheel kosteloos.

  • Loret Huisman | 28/12/11 om 10:25

    In mijn hoedanigheid als mantelzorgster van de zeer bejaarde heer B.M.C. van Nimwegen, Brunholdplaats 92
    VD8171 te Vaassen ben ook ik op de kunsten van Pretium
    Telecom gestoten. De oude heer is zowel doof als dement
    zodat het een klein kunstje was om hem te beduvelen.
    Hij was bij KPN tot volle tevredenheid. Ook wij willen dit
    graag terugdraaien. Dit volgens de wettelijke 3 maanden
    van afkoop.

    afz. Loret Huisman

  • fafiani | 28/02/12 om 19:16

    Belachelijk dat bedrijf ik heb in december me contract opgezegd en heb nog steeds telefoon en krijg ook rekeningen net gebeld en wat denk je dat ze zeggen : ja u heeft u abbonnement opgezegd maar omdat u niet hebt laten weten waar u heen gaat loopt het nog door. Ik zeg ow ik moet jullie dus laten weten wat ik ga doen eerder kan het contract niet afgezegd worden . ja als u nu een brief stuurt dan gaan we het stopzetten echt belachelijk

  • Jan | 05/03/12 om 12:10

    10 maart 2012 komt Kassa weer met dit onderwerp op de TV

  • Margriet | 06/03/12 om 10:56

    Ook mijn moeder is weer benaderd,
    Bijna 91jaar oud, belachelijk,
    En ze deden zich voor als kpn.
    Ze beschikken over lijnen van kpn en zo zou ze korting
    Krijgen. Vaag verhaal,
    Ze is er ingetuind, en de volgende dag contract ed.
    Gelukkig hebben we het ongedaan gekregen,
    Mijn vader, inmiddels overleden, is daar paar jaar geleden ook ingetuind,ook dat hebben we kunnen afzeggen.
    En de automatische incasso stopgezet,speciaal naar de bank om te zorgen dat het geld terug gestort werd.
    Heel vervelend allemaal

  • Margriet | 06/03/12 om 12:40

    Nog even over mn vader, hij was ook slechthorend, en was toen ook zo boos op dat pretium.hij kon niet meer terug,
    Hij dacht toen ook dat het de kpn was.
    Het zijn oplichters

  • Margriet | 09/03/12 om 08:44

    Vandaag staat er een groot artikel in de volkskrant,
    Zouden ze dat bedrijf, die bende niet gewoon kunnen oprollen.?Of afluisteren hoe ze te werk gaan.

  • Bert | 17/03/12 om 23:27

    Vandaag een incasso ontvangen over een nog te betalen rekening van Pretium.
    Na bijna alle reactie,s gelezen te hebben weet ik nu ook dat ik niet de enige ben die via een slingse wijze word belazert door pretium, zo hebben ze zich bij mij ook voor gedaan als iemand van kpn,(4 jan 2011) maar na veel inspanning via kpn alles weer om laten zetten (na een week of drie denk ik).
    Dit is toch chantage van het eerste uur en dat ,mag allemaal hier in Nederland
    Ik ga nu ook zelf de gerechtelijke macht in handen nemen, om deze incasso zeker niet te betalen.

  • Rinus | 08/04/12 om 09:26

    In oktober 2011 met een aangetekende brief mijn contact per 1 december met Pretium Telecom opgezegd, waarin ik ze nog heb bedankt voor de jarenlange dienstverlening. Maar vanaf december bleef Pretium abonnementsgeld van mijn rekening afschrijven. Deze automatische afschrijvingen gestorneerd (= terug laten storten) waarna dreigementen met incasso volgden. Ten slotte in maart 2012 mijn bank opdracht gegeven om Pretium uit te sluiten als organisatie om geld van mijn rekening af te mogen schrijven. Weer een dreigbrief ontvangen waarna ik op mijn beurt schriftelijk gedreigd heb om juridische stappen te ondernemen en consumentenorganisaties te informeren over de gang van zaken. Als reactie daarop enkele dagen later een telefoontje ontvangen van een medewerker van Pretium dat ze spijt hadden van de gang van zaken en dat het contract zou worden verbroken. Een week later toch weer een brief van directeur Hans Nyks van Pretium ontvangen dat ik mijn maandelijkse factuur met een acceptgiro moest betalen. NIET TE GELOVEN ALLEMAAL!

  • s.snip | 23/05/12 om 18:22

    verleden jaar 4mnd bezig geweest om contract op te zeggen
    uit eindelijk rechts bijstand in geroepen
    Maar pas op nu eind mei probeert men wederom geld van de rek te boeken

  • de koning | 16/06/12 om 23:23

    fijn geregeld ik ben nog niet bejaard
    bij mijn volle verstand en er toch in getuind
    oplichters zijn je altijd een stap vooruit .
    En zolang de wetgeving dit toe blijft staan zullen er nog duizenden en duizenden slachtoffers zijn .
    Let op ook al denk je er van af te zijn ze bellen je weer op
    dus denk niet dat nu je op gezegd hebt en in het bel me niet register staat het over is !
    iemand moet hier serieus iets tegen doen anders stopt dit nooit .

  • Kleindochter | 16/07/12 om 21:07

    Ook mijn opa en oma van 78 jaar zijn in april jl. gebeld door Pretium Telecom. Mijn opa was in de veronderstelling dat hij gebeld werd door KPN; de telecomaanbieder waarbij mijn opa en oma inmiddels ± 40 jaar naar tevredenheid zijn aangesloten. Enige dagen na het telefoongesprek ontvingen mijn opa en oma een brief van Pretium Telecom, waaruit bleek dat naar aanleiding van het telefoongesprek met Pretium Telecom een abonnement tot stand zou zijn gekomen, wat met bandopname zou zijn vastgelegd. Mijn opa en oma begrijpen tot op heden niet hoe dit heeft kunnen gebeuren en dat zij niet meer waren geabonneerd op de telefonie van KPN, maar van Pretium Telecom; dit bracht veel emoties met zich mee!
    Gelukkig waren we nog op tijd om een beroep te doen op de Coulance Regeling. Na een brief te hebben gestuurd met het verzoek de overeenkomst middels de coulance regeling ouderen te beëindigen, kregen mijn opa een oma een reactiebrief met het verzoek nader toe te lichten waarom zij tot de kwetsbare ouderen behoren en dus in aanmerking komen voor deze regeling. Dit hebben mijn moeder en ik voor hen gedaan. In de brief hebben we e.e.a. uitgelegd, maar ook de huisarts hierbij betrokken. Niemand kan tenslotte beter toelichten waarom mijn opa en oma kwetsbaar zijn dan de huisarts!!
    Vorige week (3 maanden later) ontvingen mijn opa en oma bericht van Pretium Telecom; ze hadden begrip voor hun beroep op de Coulance Regeling en zouden alles ongedaan maken. Inmiddels zijn mijn opa en oma gelukkig teruggezet naar KPN.
    Misschien is bovengenoemd verhaal een tip voor alle overige gedupeerden! Tevens adviseer ik alle correspondentie aangetekend te versturen, zodat je altijd een ontvangstbevestiging hebt!

    Iedereen veel succes gewenst met het (proberen) terug te laten draaien van deze schofterige praktijken!

  • Ron | 18/08/12 om 10:36

    Alle aantijgingen tegen Pretium Telecom zijn van A tot Z waar! Geen speld tussen te krijgen! Het zijn de feiten! Mijn moeder van 82 jaar wordt ook ook al zo zwaar sinds januari 2011 geterroriseerd en getreiterd door Pretium Telecom dat zich, vind ik (wij) in ieder geval en velen met mij, bedient van werving dat richting criminaliteit gaat!

    Het is niet anders, vind ik, vinden wij en met mij zeer velen in dit land, crimineel ondernemerschap wat ze vertonen! Heeft niets meer met normaal ondernemen te maken! Onverwachts werd mijn moeder in januari 2011 gebeld door iemand die dat bedrijf vertegenwoordigde.

    En maar drammen. Uiteindelijk kreeg ze een infopakketje. Om van dat gezeur af te zijn, had ze toegestemd in ontvangst ervan. Maar ze wilde gewoon bij KPN blijven. Aangezien er geen getekende contracten bestaan, heeft mijn moeder geen binding ooit met Pretium Telecom gehad.

    Er is ook geen toestemming gevraagd, noch gegeven, voor die uiterst geniepige en vind ik vuil KGB-achtige Voicelog audioopname-methode, waarop, volgens Pretium, mijn moeder ”ja” zou hebben gezegd voor overname van haar KPN telefoonabonnement, naar dat Pretium Telecom. Men claimt een bep. rechtsgeldigheid dat er absoluut niet is!

    Wij hebben van een medewerkster bij KPN vernomen dat die audio-opname van mijn moeders stem digitaal zodanig is verknipt en gemonteerd, dat de schijn van toestemming zou zijn gewekt, maar infeite totaal niet aan de orde was in de originele, zeg maar de ”ruwe versie”. (Heel smerig!)

    De dame in kwestie bij KPN wist dit serieus en met grote strelligheid te garanderen. Uiteraard is mijn moeder, door mijn tussenkomst, spoedig weer teruggezet naar KPN, maar Pretium blijft rekeningen sturen en dreigen. Wij eisten dat ZIJ mijn moeder direct terug zouden plaatsen, nadat haar KPN abonnement zomaar was afgejat!

    Dat weigerde Pretium Telecom. Dus heb ik het gedaan, maar die twee maanden AFGEDWONGEN abonnement betaalt zij niet! Dat is voor rekening van Pretium! Eerst gaat de dief stelen en voor teruggave van de buit moet mijn moeder betalen? NO WAY! Zij betaalt geen EUROCENT!

    Zij had en heeft geen enkele rechtsgeldige binding met dat bedrijf gehad! Wij accepteren alleen, qua rechtsgeldigheid, een papieren contract met handtekeningen, of een digitaal contract met digitale ondertekening via internet. Andere rechtsgeldigheden bestaan niet! Nu wordt er dus via G.I. incasso gedreigt met een rechtszaak wegens wanbetaling.

    Dat mijn moeder van 82 jaar DIT nog moet meemaken. Wij zijn thans onze juridische tegenmaatregelen aan het nemen Dat bedrijf moet, vinden ook wij, worden gestopt. K.v.k. nummer intrekken en ontbinding van dat bedrijf!

    Men vertoont, gezien de overweldigende negatieve reacties, buitengewoon onfatsoenlijk ondernemerschap. Pretium verziekt de hele Telecommarkt. Deze, zeker ook door ons gehouden criminelen, horen buitengesloten te worden van genoemde markt! Via de Opta wil ik dit zien te bewerkstelligen. Genoeg is genoeg! Het wordt tijd dat hun aan pure, vinden wij, Siciliaanse Maffiapraktijken grenzend ondernemerschap een definitief halt wordt toegeroepen!

  • Don Stolwijk | 16/10/12 om 12:52

    Kennelijk is de nood hoog bij de terreurorganisatie, die Pretium in de arm heeft genomen om klanten te ronselen.

    Ik sta al jaren ingeschreven bij het BelMeNiet-register, maar word door hen gemiddeld twee keer werkdag via een afgeschermd nummer gebeld. Ik neem niet eens meer de moeite om te antwoorden, de hoorn gaat zo snel mogelijk op de haak, als ik weer hoor, dat er weer een belstudent van deze club aan de lijn hangt…

  • jos van der zwet | 19/12/12 om 11:07

    Ook wij zijn een aantal jaren geleden benaderd door pretium en zijn er op de inmiddels klassieke wijzen er in getrapt.
    Natuurlijk pisnijdig hoe kan men zo stom zijn,als ik dat mokkel wat achter die telefoon zat tegenkom dan draai ik haar alsnog de nek om.
    Maar goed wij hebben het toch met pretium gebrobeerd en ik moet zeggen tot nog toe zijn wij er heel tevreden over.
    Maar ja de manier he’

  • Johan Haarlem | 23/12/12 om 15:29

    Paar jaar geleden ook belazerd door dit uiterst gemeen bedrijf. Ze stelden zich voor als KPN met een goedkoper abonnement, niet dus. Dat werd duidelijk toen ik de papieren binnen kreeg. Bliksemsnel weer opgezegd. Wordt nog steeds van tijd tot tijd lastig gevallen door hun call-center terwijl ik in het bel-me-niet register sta. Ook meerdere malen verzocht aan hun dat ze mij uit het bestand halen. Geen resultaat zover want ze belden nog van de week.
    Figuren zoals Hans Nyks zijn eigenlijk psychopaten die de riolen van de vrije markt gebruiken om zichzelf te verrijken.

  • dien | 06/01/13 om 21:31

    Mijn vader is ook misleid, was net terug uit het ziekenhuis en nog erg zwak. Weet er zich zelf niets van te herrinneren dat hij is gebeld.
    Wij de kinderen waren bezig voor opname in een verzorgingshuis.Daar is hij op 3 november heengegaan
    en van KPN bericht gehad dat hij per13 november zou zijn overgestapt. Heeft dus helemaal geen gebruik gemaakt van pretium.
    Dit heb ik ze ook laten weten doormiddel van een aangetekende brief, maar ze sturen gewoon een rekening.

  • Jose Lancee | 21/01/13 om 21:37

    Ik wil mij graag aansluiten bij alle bovenstaande schrijvers.
    Ook mijn moeder van 76 is vlak na het overlijden van mijn vader overvallen door Pretium. Ook zij is wat ik niet anders kan noemen dan opgelicht. Ik probeer het al twee maanden het recht te zetten maar Pretium wil niet luisteren.
    Het bizarre is dat mijn moeder bij Tele2 zat er daar ook nog steeds een rekening van krijgt. Ze nemen dus nog niet eens de moeite om het achterbakse zaakjes goed te regelen.
    Ik kan niet anders hopen dat Pretium gauw failliet gaat om zo een hoop mensen ellende te besparen.
    Verder vraag ik mij af wat voor mensen er werken. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat je met plezier naar je werk gaat als het bestaat uit dagelijks oude mensen op te lichten. Hebben deze mensen mensen geen geweten of wroeging over hun werk ???

  • Kaatje | 31/01/13 om 20:57

    Zullen we met zijn allen eens een bezoekje brengen aan dit bedrijf vol oplichters?

    Wij zijn niet oud, maar ook opgelicht door dit foute bedrijf die allang failliet had moeten gaan!

    Ook hier problemen met Pretium (ik had nog nooit van ze gehoord overigens).
    Mijn partner nam de telefoon op en helaas werd de suggestie gewekt dat hij met KPN sprak. Omdat er werd verteld dat we al jaren een gewaardeerde klant waren en dat ze samen met ons wilde kijken of ze het aanbod nog aantrekkelijker konden maken. Mijn partner hoefde alleen maar met ja te beantwoorden. Ja, ja…. wat een stelletje oplichters zijn dit!

    Waren we nog in de veronderstelling dat KPN ons benaderde, tot onze schrik lag daar lag een aantal dagen geleden de brief op de mat dat we per 15 februari as. klant worden bij Pretium: dit willen wij helemaal niet!

    Ongelooflijk dat dit bedrijf nog steeds bestaat en dat dit allemaal zomaar mag?!!!

    Dit staat er op hun website: “Na KPN en Tele2 zijn wij de grootste aanbieder van vaste telefonie in Nederland. Sinds 1996 zijn wij actief op de Nederlandse markt en inmiddels profiteren meer dan 200.000 consumenten van onze diensten.”

    ok dat zijn dus geen 200.000 consumenten maar 200.000 gedupeerden!!!!

    Ik ga me met hand en tand verzetten tegen Pretium, daar ga ik toch geen geld aan geven?!!!
    NOOIT!!!

  • Arno | 25/04/13 om 09:22

    Ben als belangenbehartiger van oom en tante van resp. 89 en 85 jaar bij hen ook tegen Pretium en Privilege op gelopen. Dat ze Pretium hadden wist ik, maar recent werd door Privilege een bedrag van 105 euro afgeschreven. Dus bellen met Privilege. Medewerkster gaf aan dat in 2009 het contractueel was vastgelegd na telefonisch contact met hen.
    Naar de inhoud van dat contact maar niet verder gevraagd. Het lijkt mij sterk dat de ronselaar zowel mijn oom als tante hebben gesproken. Toch hebben zij beiden het blad. Er komt dus 2x Privilege op hun adres. Gevraagd waar dit goed voor was en haar gewezen op de kwade intentie die daar al uit blijkt. Medewerkster wees op het feit dat ze dan ieder voor zich een inlogcode hadden voor de internetpagina.
    Nu alles even op een rijtje. In 2009 was mijn tante al dementerende (aantoonbaar met Ciz-indicatie), inmiddels geplaatst in een gesloten verzorgingstehuis. Mijn oom was toen ook al zodanig de weg kwijt dat wij veel ondersteuning moesten verlenen. Deze kwetsbare mensen worden middels deze telefonische colportage berooft van die paar centen die ze hebben. Het is geen toeval dat de kwetsbare groep in de bevolking hier wordt geraakt,maar het gevolg van de wijze waarop de boevenbende van deze Hans Nyks te werk gaat. Ik roep dan als volgt op aan degene die interesse in een vacature, sollicitatie bij Privilege of Pretium hebben. Doe het niet! Werken voor een dergelijke criminele organisatie moet je niet willen. Erger als dit bestaat niet. Je bent erger dan denkbaar als je de zwakkere in onze samenleving op deze manier wil uitpersen!

  • Kirani | 08/07/13 om 16:43

    Onze oma had het ook: maar niet alleen Pretium ook PRIVILEGE dit is een zuster onderneming van dat stomme Pretium trap hier dus ook niet in. Het kost klauwen vol met geld en het slaat nergens op.

    het bedrijf heet Privilege
    heeft een ander postbus adres en postcode maar wel in Haarlem…
    Krijg je van Pretium als je lid bent lief he?
    Maar niet heus

  • strien | 22/07/13 om 21:12

    Kan iemand die aanvallen op oudere weerloze mensen stoppen? Ook mijn moeder is begin juli 2013 op dwaalspoor gezet en zonder het te weten overgezet naar Pretium. Afmeldingen, bezwaren, faxen van mijn kant worden genegeerd. Gezien alle commentaren die ik lees zijn het laffe digitale struikrovers, en kunnen blijkbaar gewoon doorgaan.
    Ik wil maar een ding en dat is stoppen met Pretium.

  • Jaap | 08/08/13 om 22:19

    Voor ontbinding tips, zie: http://members.home.nl/vd.kraats/pretium/pretiumontbinding.html

  • wim | 09/09/13 om 07:22

    pretium geen normaal bedrijf probeert oudere mensen
    op een verkeert been te zetten door onder de mom van kpn te werken[als iedereen gewoon de automatische betaling bij de bank laat blokeren is er bijna niets aan de hand en kunnen zij niet afschrijven[laat onze minister ivo opstelten de wet wijzigen[ ivo schopt ze wel onder de kont[lik op stuk geven
    gr wim nijverdal

  • Rob | 11/04/14 om 16:50

    Pretium benaderd op een gemene/brutale/gewetensloze manier m.n. oudere mensen. Ze doen net alsof het KPN is. Ze laten je overal “ja” op antwoorden zodat je later aan een contract vastzit. Ik snap niet dat dit toegestaan is in Nederland ???
    Een contract waaronder je een handtekening zet is toch veel en veel beter/eerlijker. Nu krijg je ongevraagd een volledig ingevuld contract. Binnen 7 dagen kun je er nog onderuit, maar als je dit niet tijdig ziet zit je er sowieso aan vast. Beschamend dat zo mensen ongewild tot klant worden gemaakt. Gelukkig kon ik er nog vanaf komen door voor mijn moeder te mailen, te faxen en te schrijven naar het antwoordnummer.
    pretium.webcare@pretium.nl (email)
    Pretium Telecom, antwoordnummer 1118, 2000 VE Haarlem (antwoordnummer)

  • Leen Preesman | 26/02/16 om 10:58

    Een jaar of vijf geleden had ik ook zo’n ervaring met dat bedrijf. Ze bleken mijn moeder – destijds rond de 90 – telefonisch een abonnement te hebben aangesmeerd, zonder dat mijn moeder het in de gaten had waar het precies om ging. Ze dacht dat ze door KPN, waar ze al een abonnement had, was benaderd, maar had er achteraf geen goed gevoel over. Ik heb dat Pretium-abonnement toen met een telefoontje, waarin ik dreigde naar de consumentenrubriek van grote media te stappen, ongedaan kunnen maken. Maar ouderen zonder back up zijn natuurlijk de pineut.

    Leen Preesman

Reageer op dit artikel:

*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.
Click to hear an audio file of the anti-spam word

Uw e-mail adres wordt niet gepubliceerd en niet aan derden verstrekt.

Omgangsvormen